AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
395

Hjälp! Måste krypa in i bilen!

St
17
Staffe
318is -94
Hallå alla BMW älskare!

Har klantat till mig ganska rejält! I lördags började jag meka men dörren på passagerar sidan (hade lite skramlande ljud från låset). Skruvade bort central-låset och smörjde in det lite, skruvade därefter ihop paketet och testade att allt fungerade som det ska.
allt var frid och fröjd till jag kom ut morgonen därpå.

Låset går inte att öppna längre, varken inifrån eller utanför! det verkar som om någon arm eller liknande har lossnat. kan tilläggas att pluppen åker upp och ner.

Vad ska jag göra? det blir nog svårt att få bort dörrpaneln när det inte går att öppna dörren!

Please help me!

Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
Låter som du har en Coupé, eller?

Det kan bli lite knepigt, minst sagt.

Mvh Johan
St
17
Staffe
318is -94
Japps det är en coupe, ska hem och meka lite nu se om det ordnar sig, men mina förhoppningar är inte så stora :=(

gagge
sluta meka om du inte kan...
låt nån göra som kan första gången så du lär dig...
St
17
Staffe
318is -94
gagge är det inte meningen att man ska lära sig medans man håller på? Lämnar du in bilen så fort något har gott sönder och om det går sönder igen så fixar du det själv, bara för att du vet exakt hur man ska gå till väga?

Hur som helst så är problemet löst :=)
Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
Hej Staffe!

Hur löste du problemet då?

Mvh Johan
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
jag har råkat ut för samma sak. Jag tog upp ett hål i panelen och stack in handen och pillade upp låset. Om du inte vet exakt hur det ser ut bakom panelen, ta bort den på motsatta dörren. Då kan du se dels att du gör hålet på 'rätt' ställe, dels se var du ska 'pilla'. Sen satte jag ett högtalargaller över hålet. Ingen höjdarlösning, men det funkade. Det KAN gå utan hål också, med tex en böjd ståltrådsgalge mellan glaset och gummilisten (på utsidan), känt inbrottstrix, men det beror på vad som gått sönder.

Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
St
17
Staffe
318is -94
Hej Johan

Jag lyckades få bort dörrpanelen även att dörren var stängd. När jag hade fått bort den så kunde jag se att haken som går från ytterhantaget hade hoppat ur. Då fick jag ta en skruvmejsel och ta i för kung och fosterland för att få den på plats! Då gick det bra att öppna dörren men möttes genast av ett nytt problem.
Något hade blivit för trögt så att central låset funkade inte som det ska. Nästa steg var att plocka bort hela låset och smörja upp det. Efter 3 1/2 timme och sisådär 30 myggbett senare så funkar allt perfekt :=)

Skam den så ger sig!

mvh Staffan
St
17
Staffe
318is -94
Reserverad för alla felstavningar som upptäcktes försent.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.