AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
619

Hatthyllan i e34, ersätta stabiliteten

HC
41
HCP
530i -90
Har ägt e32/e34;or till och från och varje gång man funderat på att köra basar genom hatthyllan kommer det stora fingret fram som säger ajja bajja.

Man ser ju i hyllan att plåten är veckad och svetsad så att den håller någon form av funktion stabilitetsmässigt är det nog inga tvivel om.

Det jag nu funderar på är hur man ersätter denna stabilitet på bästa sätt.

Jag kommer att göra två hål för 12" basar i hatthyllan, min fundering nu är mer specifikt hur jag stärker upp denna förlust.
Några konkreta tips och förslag på hur? har tillgång till duktig svetsare så det är inga problem.

Betackar mig tacksamt ifrån fingerpekningar till att spela genom skidlucka/bandpass etc. då hela grejjen är att köra i hatthyllan :)
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
Tänkte du ha någon låda? eller ska det vara open air?

Om det open air så skruva fast (med många skruvar) en tjock MDF skiva i hatthyllan som du monterar basarna i och kapa så litet hål som möjligt i plåten, du kommer nog inte att märka någon skillnad.

/// Kristian
HC
41
HCP
530i -90
Blir låda på ~80 liter i 22+12mm MDF.

Klurar dock på att montera den under hatthyllan och dra upp tre hål, två för basar och ett för port.

Men samtidigt får det mig att tänka på ett rektangulärt hål i formen som baslådan och svetsa ram runt och genom(!) lådan för att styva upp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.