AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.407

Passar E60 fälgar på 330 E91?

Hej!

Funkar det med E60 19" fälgar med ET 10 fram och 15 bak på en 330 E91?

Tacksam för snabbt svar!
Nja jag tycker att det låter som för lågt et. har för mig att 3 seriens et ligger kring 35-45 i et.
Någon som kan bekräfta? Hur är det med navmåttet?
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Navmåttet är vad jag vet samma på alla BMW, men rullomkretsen skkiljer om du köper begagnade 5-serie fälgar till 3-serien.
Jag är nämligen sugen på dessa (min kompis fälgar): Länk

Tycker dem ser bra ut på denna bilden: Länk

Men funkar dem på min e90??

E90 har et 35 vad jag vet, men det ser ut att vara plats över för bredare bakhjul...
Mackan_86:

Testmontera så får vi se hur det blir. Kolla upp ET osv bara.

Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Vad jag kan utläsa av en sökning på blocket där jag sökte på BMW e60 et under fälgar/däck så fick jag fram et20, en hade et15 men bara 245mm bak, fälgarna jag länkade till har 285mm och borde då kunna ha lite högre et och endå passa, eller?
Bayer_Aleks
Du kan men du får köpa spacers. ET på en E90/E91 ligger på E33-35 om du ska ha 19 tummare
Det fungerar inte med spacers då fälgarna har för lågt et. Lägre et gör att fälgarna hamnar närmare yttre skärmkanterna.
Bayer_Aleks
Sorry gubbar, jag blandade ihop måtten med vilket som va att fälgen går längre ut resp in.
Då går det klart inte att få på dem ET15 fälgarna om du inte skärmbreddar bilen.
Okok misstänkte det. Men jag blandade ihop ET måtten. Det ska vara ET 15 i fram och ET20 i bak
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.