|
|
|
|---|---|
Ghost Rider |
Hur breda däck kan man ha på en 8 tum bred fälg ?? Christer Andreasson BMW 120D |
|
Jag skulle säga att 225 är optimalt, bredare däck kommer ge lite stomstabilitet. Mäjligtvis att 235 skulle fungera ganska hyfsat. Men om svängegenskaperna inte är viktiga så går det väl att pressa på bredare däck. Detta är inget fakta utan bara mina perssonliga upplevelser då jag testat en heldel fälgar med olika bredd och däcksbredd. |
|
Ghost Rider |
har 225 på nu men retar mig lite på att fälgarna är bredare än däcken och det är så lätt att skava dom om man lägger dom Christer Andreasson |
| Har rejäla fälgskyddslister på mina GY F1 Asymmetric 225/45 R17 på 8,5 tums fälgar, inga problem där. Kankse byta däckleverantör? Men listerna är ju större på 17 än på 18 tummare också... | |
Ghost Rider |
en annan fråga ang däck passar 120D fälgar på en 123D tro har 16 tums fälgar liggandes och tänkte ha till vinter däcken Christer Andreasson BMW 123D Coupe |
| finns bara några 16" som passar, det är mkt trångt runt framoket. Vilken modell har du? Annars är det bara att passa själv om du har tillgång till dem... | |
Ghost Rider |
jaap har fälgar från min förra bil får kolla om det funkar annars blir det till at mont 18 tums vinterdäck Christer Andreasson BMW 123D Coupe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.