AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
728

Problem med fjäderbyte på E34

Håller på att byta fjäder höger fram på en 525 E34 -94. Inte så trevlig lördagssyssla som tänkt tyvärr :)
Insexbulten längst upp på fjäderbenet som man ska hålla emot när man lossar bulten har blivit runddragen så vi har kört fast.
Något bra tips på hur man kan gå vidare eller är det möjligen nån i närheten av nordöstra skåne som sitter inne på en fjäderbenslagring så vi kan kapa upp befintlig bult med vinkelslip?

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Mutterdragare!
Stötstången snurrar delvis med vilket inte är så bra, men jag har faktiskt aldrig fått problem med dämparna p.g.a. det. Det går att hålla emot med tång om man lindar med något mjukt runt stötstången så att man inte får märken på stötstången. Märken på stötstången är döden, så det är anledningen till att jag, om jag får problem, drar med mutterdragare. Alltså bättre att låta stötstången snurra lite än att riskera märken, anser jag.
Lycka till!

------
BMW CS #04839

Ahh!! Tack för tipset! Ska absolut prova det imorgon :) Återkommer med resultat!
Tack Davve för tipset! Det gick hur lätt som helst med mutterdragare! Allt verkar funka normalt så tror inte stötstången/dämparen tagit skada av att snurra lite :)
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Bara kul att kunna hjälpa till.

------
BMW CS #04839

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.