|
|
|
|---|---|
|
Hej, har uppdaterat bilen (BMW M3 GT - 95) med div drivline, chassi delar under 2 års tid. Min Ecu har under denna tiden varit utplockad, och batteri avtagit. Nu har jag satt i batteriet, initsierat nycklarna till larmet, larm funkar, men jag kan inte starta bilen. Start motorn drar runt, men ingen signal till spridare, bränslepump, eller tändning! Någon som har något tips? Har EWS II vad jag vet! Kan min ECU vara sönder eller är det startspärr? Hur kopplar jag ur EWS:en, startspärr? Mvh Pär Sundh | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du måste förmodligen gör en omsynkning av EWS -och Motorstyrningen för att få igång bilen gissar jag på. Görs med diagnosprogram. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack, behöver det vara hos bmw eller finns det fler som har dessa program? Mvh Pär |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det finns flera olika diagnosprogram som kan synka EWS mot DME om det nu är det som fattas, så det behöver nog inte vara hos BMW enbart. Funktionen finns i Carsoft, BMW/INPA Ediabas, säkert i Bosch diagnos också. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Stort tack för svaren! Någon som har ett diagnos program, och bor nära lund? Mvh Pär |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.