|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har i dessa dåliga tider inte längre råd och ha kvar min 328m -96 men givetvis kan jag inte efter att ha ägt denna bil nöja mig med nått annat än en annan bmw! så jag köpte en bmw 316i -91 där e ju minst sagt en fruktansvärd skillnad i motorerna men det förväntade jag mig. dock något som jag inte riktigt tänk på va chassiet, efter att ha kört runt med min 328 med m-chassi kändes 316 mycket svampig i kurvorna, så nu till min fråga: Passar m-fjädrar/dämpare runt om från 318/20/25/28 går det ens att slänga på m chassit på en bil som inte är utrustad med det från fabrik utan modifikationer? Om inte så kanske iaf 325/328ans orginal fjädrar/dämpare (icke m) är hårdare och passar rakt av? passar coupe chassi på sedan? MVH | |
| eller om någon har ett par hårda fjädrar o dämpare till salu (billigt är nyckelordet) som passar 316 -91, passar krängningshemmarna mellan e36orna? m3 x-brace på 316 osv.. | |
| efter lite mer efterforskning så verkar det som att bak passar dämpare o fjädrar mellan alla motorer. men inte fram??, och vet fortf. inte om det även gäller m-sakerna.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.