|
|
|
|---|---|
| Tjena min airbag lampa har nu börjat lysa och var inne på "Gör det själv" och hittade guide på att byta den kabeln till bältessträckaren. Det är oftast på passagerar sidan eller? Sen undrar jag vart man kan få tag på en diagnosdator och vad en sådan kostar? jag har en grej hemma till att nolla service systemet med men det är inte en sån eller? Sen undrar jag om det är något speciellt man ska tänka på när man ska byta den kabeln. Jaja skriv allt jag kan ha nytta / hjälp av att veta MVH Christoffer | |
| Tjena. Bäst att kolla upp på bmw vad det är för felkod först innan du chansar med att byta den. Jag hade det på min men den gången var det på förarsidan som det var kasst. Lossa minuskabel på batteriet i bakluckan innan du börjar pilla med airbag systemet. Lossa stolen så du kan vinkla den och komma åt bättre. Sen behövs mest en skruvmejsel så du kan pilla av kabeln från själva sträckaren och lossa den i kontaktstycket. Mycket enkelt ingrepp. Men kolla först felkoderna innan du börjar, tror jag köpte kabeln för 700-900kr något sånt. Lycka till Mvh Fredrik | |
| okey, behövs något speciellt program för att ´kunna nolla sådana diagnoser? vart kan man köpa dessa kablar då?=) | |
| Ja tror det heter Carsoft, verkar vara en del här på forumet som använder sig av det. Var man köper kablar samt detta program har jag ingen större koll på tyvärr. Borde finnas någon här som kanske kunde svara på det!?! | |
|
blocket, tradera eller ebay. ebay är billigast med längst leveranstid, sök på carsoft |
|
|
Lägg ut en tråd om var du bor & att du behöver hjälp med avläsning finns säkert någon villig som kan hjälpa dig mot ett litet apanage :) Har nämligen exakt samma problem på min bil men ska iväg i veckan till en autopower kille & avläsa min! Lycka till / Siggeman Ebay än ständig mellandags rea :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.