|
|
|
|---|---|
|
Åker en 530d som jag haft i snart 2 år. Senaste halvåret har jg märkt en markant ökning av förbrukningen, både på färddatorn och i verklig förbrukning. Tidigare låg förbrukningen vid landsvägskörning i 120kmh runt 0,65l/mil medan den nu är upp på 0,75l/mil. Körningen är uteslutande E4 raka vägen till jobbet T&R så själva körningen har inte ändrats. Någon som har någon ide om vad man ska kika på. Ska plugga in datorn och kolla med Carsoft om man hittar något. Min tankar lutar väl mot LMM eller möjligen något runt spridare/HP pump eller någon givare runt inspurtningen. | |
| Kolla Lambasonderna, fick fel på min ena och förbrukningen steg med ca 0,2 / mil | |
|
Kolla så inte bromsarna ligger ann lite? Sänkte min förbrukning ca 1dl/milen bara genom att fixa bromsoken samt klossarna efter tips här på forumet :) Numera motionerar jag oken ock rengör grundligt vid varje däckbyte ( S&V ). Hjälper otroligt mycket mera än man anar. Salt ock skit ställer till det lovar jag.. |
|
|
Någon lambda finns förståss inte när det är en diesel. Bromsarna har jag funderat över, bak skulle dom behövas gås genom av dubbla anledningar (rostiga skivor) så mna skulle ju kunna börja med det. Dock borde skivorna bli varma om problemet ligger där, vilket dom inte blir |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.