|
|
|
|---|---|
|
Ska förmodlien försöka få i en m30b34 motor i min 535:a då b35:an är mindre bra så för att slippa så mycke krångel som möjligt så funderar jag på och flytta över insiget från min nuvarande motor till b34:an. Funkar detta? Beemer 4 Life! | |
|
Kanalerna skilljer ganska mycket på b34 och b35 så det är nog inte så bra idé. /// Kristian |
|
|
Eftersom du verkar ha lite koll så fortsätter vi med frågorna. Vad tror du om och sätta i en m30B34:a i en e34:a ? Vad är det som skiljer och vad behöver jag från den andra bilen för o få b34:an och gå i e34:an? Beemer 4 Life! |
|
|
Tipsaren Ursäkta offtopic,men vad är 545-E28?? Jag har aldrig varit med om detta innan.Kan tänka att du lagt i en motor från en 745 i en E28...??528-535. E28 är f.ö mycket trevlig......eller kul om man säger.Bilder?? Mvh Jonas Brinell. |
|
|
Två saker att tänka på med att montera en b34 istället för en b35: - Vilket insrutningssystem tänkte du använda? om du använder systemet från b35:an så måste du ta främre svängningsdämparen från b35:an. Använder du systemet från b34 så måste du ha hål i svänghjulskåpan för triggergivare. - Om jag kommer rätt ihåg så är ett motorfäste fäst på ett annat ställe på b34. Brynet: du har rätt det är en e28 med 745 motor, men tyvärr står projektet så gott som stilla pga tidsbrist. Länk /// Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.