|
|
|
|---|---|
|
Hej bmw vänner Jag har ett kul elproblem. Bilen (e39 touring) larmar för trasiga bakljus i luckan båda två men det ena lyser (höger). jag har kollat om det kommer ström till lampan men det gör det inte. säkringen är hel. emotser all hjälp, snälla, Vad ska man kolla? daniel74 | |
|
I gångjärnen i takluckan har du kablaget som går till lampor, och torkare,m,m.. Vågar sätta ett par spänn på att du har en kabel som gått av där.. |
|
| Jag menade bakluckan såklart :P | |
|
Även lampor som lyser kan ge fellarm när de närmar sig sista brinntimmarna. Byt alltid båda sidor samtidigt (4st totalt) så slipper du problem. Kablaget som nämns skall givetvis också kollas, vanligt med problem i detta vid gångjärnen. FP |
|
|
Hej igen, tack för era svar Jag undrar vart kablarna går sen så man kan komma åt och mäta på dem så smidigt som möjligt utan att riva hela bilen. goofy74 daniel74 |
|
| de kommer genom gångjärnen, i en liten plastdetalj som oftast går sönder vid ddemontering, sedan går de genom bakluckan under panelen... Du kommer nog inte åt dem utan att riva de panelbitarna som går på gavlarna runt fönstret samt den stora delen under fönstret.. Men om du sprättar lös plastbitarna som sitter runt gångjärnen så tror jag du kommer att finna ditt fel där. Nya plastdetaljer kostar kring 40spänn på din verkstad.. | |
| Ok ska kolla på det, tack för all hjälp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.