AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.748

Bucklor på M5 E39 efter tomglas från lastbil.

Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Tog för en gångs skull M5:an till jobbet i måndags och parkerade precis utanför vår entre så att jag skulle kunna hålla lite koll på bilen.
Vid 9 tiden kommer SITA och skall tömma returglasbehållarna på andra sidan gatan med kranbil.
Dock blir containern på lastbilen överfylld varpå ett flertal tunga tomglas smiter över kanten på containern och ner på bilen!!!!
Var för tillfället ute och hjälpte en kund och bevittnade det hela.
Resultat:5st elaka små bulor på huven och vä.framskärm!!
SITA chaffisen var iof snabb att be om ursäkt o nekade inte till något.
Men JÄVLIGT surt ändå.
När man lagt ned massor med tid på att hitta en bil i X-tra fint skick o så händer detta.
Man vill ju bara lägga sig ner o DÖ!!
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Snacka om att du haft tur i oturen som såg när det hände annars hade du fått stå för det själv

Ha de T
Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Ja,förmodligen.
sw
38
sweboll
325iA M-Sport Touring -09
tur i oturen ändå..... Se det positivt.... Ingen vitalt skadat (bara plåt)... du får det fixat, och du kan ställa krav på att utseendet skall bli minst orginal.... Under ytan lär det bli minst lika bra om inte nån klåpare pillar för mycket....
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Surt! Tur att dom inte hamnade på taket dock

______

Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
K1mzo.
Jo,bilen stod korrekt parkerad.
I beskrivningen av händelsen har jag utelämnat vissa delar för att bespara
chaffisen ytterligare pinsamheter.
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Javisst är det surt och tråkigt...självklart....jag lider med trådskaparen....jag hade känt mig lika billig om det hade hänt mig/om det vore min bil

Men...jag som jobbat som lastbilschaffis (men kör inte lastbil just för tillfället) måste ändå säga....det finns en sida nr2 av myntet

Man ska tränga sig fram på alla möjliga smågator med ett ekipage som är 3-4 eller 5-6 gånger så stort som en vanlig personbil (beroende på om man kör singelbil eller har ”ryggsäcken” med sig….släpet alltså)

Och då händer det ibland att det står diverse saker ivägen...bilar tex...jovisst att din bil stod korrekt parkerad men ibland är det ont om utrymme iallafall...och i 8 fall av 10 är det brådis dessutom....man har ett tidsschema att följa……skulle man ta lite för lång tid på sig någonstans ringer snart transportledaren o undrar hur det går/vad man håller på med

Nåja...som sagt...lider med dig....förstår din situation…..hoppas det löser sig på bästa sätt

Mvh Ferenc
Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
K1mzo.
Om vi ses på någon av sommarens träffar så ska jag gärna berätta hela storyn så kanske du förstår trådens ursprungliga överskrift.
Ska förresten bucklor till trots besöka brostugan på måndag.
M
84
M as in Missile
M5 -01
540-01
523-99
318-99
316-96
är din bil imolaröd och var på brostugeträffen i måndags?
Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Japp!
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
För reparation rekkommenderas Dent wizard ell car dent , finns flera firmor som gör detta sk. "paintless dent removal" Har använt detta själv och med fantastiska resultat!!! Fördelen är ju att om lacken inte är genomskadad (bara smårepor) så behöver man inte lacka om. DVS inga nyansskillnader...

MVH
Sakke

Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Tackar för tipset.
Vet du någon i Stockholm med omnejd som fixar detta?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Grabbarna på Automiracel är superduktiga. Finns i Bromma
Se länk i repotage.
Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Visade upp bilen hos Automiracle i dag.
Han kunde tyvärr inte hjälpa mig.
Synd för att det är inga direkta skador i lacken utan plåten som är bulig.
Så det blir plåtverkstan lik förbaskat.
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Jag tror faktiskt inte att du behöver oroa dig för nyansskillnader.

Lackade om min högra sida för någon månad sen efter en volt och det syns absolut ingen skillnad i nyans, bilen är röd och inte polerad på 10 år.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.