AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.330

Bmw 335i tickande ljud

Här om dagen efter jag kört me 335an parkera jag den på tomgång utanför garaget. Då hör jag ett tickande ljud som kommer någonstans från motorn. När jag sedan gasar lite försvinner de men kommer tillbaka efter 5 sek. Är de normalt eller är de något som är fel? Ska kolla imorgon om ljudet finns kvar.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
dags för ett olje/filter byte kanske?

BMW ownz
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Du kan ju läsa denna länk. Länk

Det finns fler om du söker på forumet: tickande ventiler

Mvh
pe
771
pea
BMW M3 E92
det är vastegaten som ger det tickande ljudet, oftast är det fullständigt normalt och inget att oroa sig för.
Det låter mera när det är kallt ute,bmw har en uppgradering som skall åtgårda om det blir störande. I enstaka fall byter de turboaggregaret,
Olja och filter byttes för 300 mil sen.
Pea: Är det något dem gör på goodwill?
Ska kolla imorgon om den låter så faktiskt första gången jag hör de.
Jag har så på min ibland, jag ska kräva att få det åtgärdat på min bil nästa vecka.

pe
771
pea
BMW M3 E92
Inte om det ärett "normalt" tickande ljud , många 335or har det, min förra hade det i 3000 mil, det finns lite filmer med ljud på youtube om du vill jämföra. Några finns även på e90post .
Men ett tickande som du behöver gå ut för att höra är inget att oroa sig för.
clubsport: skriv gärna hur de går och vad dem byter.
Jag tycker de är konstigt eftersom jag haft bilen sen 25 mars och kört 200 mil men aldrig hört de förut. Jag hoppas de va tillfälligt.
De va efter jag kört i världens spöregn på motorvägen i ca 5 mil.
Jag märker det ibland när bilen står på tomgång medans jag öppnar o stänger garagedörren. Det låter fördjv. och gasar man till så försvinner det.

Sevak:
Jag uppdaterar vad som händer.
Jag va ute nyss och körde en stund nu fanns inget tickande ljud.
Idag tickade det heller inte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.