AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.714

Rätt försäkring till bra pris?

Zu
11
Zulli
120i m-sport, 2008
Vad har ni för bolag och premie på era bilar? Känns som en hel djungel nu när jag skall byta bolag på min :)
Zu
11
Zulli
120i m-sport, 2008
Jag omformulerar mig eftersom man nog inte får skriva bolagsnamn här på forumet.. Men ett ca pris och vad ni har ingår i er försäkring skulle va kul att se :)

Sattsjälv och fundera om man var tvungen att ha en mer försäkring som eleminerar självriksk vid skadegörelse/djurkollision fast man endast betalar halvförsäkring på sin 2008 än.. Eller om det bara är onödigt för BMW står ju för vagnskadan (dvs självrisken) på den iaf va?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Går alldeles utmärkt att skriva företagsnamn här (innefattas inte av PUL)

Men det är ganska verkningslöst att skriva vad man själv har för premie eftersom det alltid skiljer mellan bolagen från person till person. Det finns inget "billigaste" försäkringsbolag. Det som är billigast för dig kan vara dyrast för mig.

Enda lösning som fungerar riktigt bra är att sätta sig och ringa runt. En fingervisning kan man få via www.compricer.se/forsakring/bil där man får prisuppgifter från flera bolag på samma gång.

Kolla med försäkringsbolaget Vesta a/s, dom brukar ha låga premier på BMW bilar.
Jag har dom själv på min 118D -09, fast inte vagnskade delen då förståss.

Idem: bästa pris OCH bästa villkor hos BMW Original för mig.

Idem (2): www.compricer.se/forsakring/bil/ är bra, men bäst är att ringa själv.
som många andra har skrivit så kan du bara jämföra mellan bolagen själv.

När det kommer till tillägget i försäkringen mot djurkollision/skadegörelse kan jag rekommendera det eftersom du säkert har en hög självrisk på vagnskadan! Bolagen brukar ta halva eller max 3000kr men det varierar.

th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Jag håller med Onehp det funkar dåligt att bara kolla på nätet
Har kanske med personkemi att göra men har alltid fått billigast genom telefonen
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Omöjligt att jämföra försäkringar. Som exempel så har jag 3 olika försäkringsbolag på mina 3 bruksbilar. Dessa 3 var var för sig det billigaste alternativet för just den bilen.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Fr
117
Freddan101
F11 520d Touring -11
Vesta är absolut billigast för mig som bor mitt i stan och parkerar på gatan.
mi
225
mikboi
F34 330i xdrive M-sport -18
BMW Originalförsäkringar, 7042kr/år inkl. stor bilextra..
29år - medelstor stad...

Vesta skulle ha nästan 10000kr för liknande försäkring...konstigt!?

Bilen i fråga är en BMW 330i
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
nu har även jag bytt till Bmw Orginalförs. Sparade 204:-/månad jmf. Atava. Hamnade på 617:-/mån nu helförs. med 4000:- självrisk. 27 år i småort
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.