|
|
|
|---|---|
|
Hej igen Nu återstår det nog bara att lämna in bilen på felsök på en verkstad. Har kollat upp gnista på stift och alla möjliga grejer men hittar inte felet själv. Bytt bränslefilter mm. Bilen gick till och från bra i höstas. Har kommit på att farthållaren inte fungerar när bilen går såhär dåligt. Styrs ex farthållaren gemensamt med ex motorstyrboxen eller liknande? Länkar här till videoklippen: Motor: Länk Körning på väg, 0-100km/h Länk | |
|
Blev fel på första länken, kan man inte editera sina inlägg? Länk: 0-100: Länk |
|
| har du provat montera tillbaka orginal luftbox? jag kommer ihåg när jag själv hade en e34 535 -89a som jag tänkte ge lite fräsigare ljud. monterade dit ett liknande filter på samma ställe. bilen lät som ett monster med filtret och fungerade bra "2mil kanske". helt plötsligt började den bete sig riktigt lustigt. hostade o var äckligt seg på gasen. "detta var på sommaren" stannade till på första bästa parkering och monterade tillbaka orginalboxen, sedan var det bara tuta o köra som om inget hade hänt. ett sådant filter på den motorn hamnar lite dumt "rakt ovanför grenröret" suger bara i sig massa varmluft. | |
|
Aha, har funderat på det. Har dock ej någon orginalbox kvar. Får ta och ge mig ut på jakt efter det, kostar ju inte så mycket beg. Tackar för tippset. |
|
|
prova med att motera en skyddsplåt mellan filtret och grenröret så avleder du lite värme, ta gärna en rostfri plåt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.