AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
913

Hjäp! Missljud höger bak på bmw 328

Visa användare
67
Robban3
528i Touring -98
Hej!
Har ett kluckande ljud höger bak.:( Det låter när man kör i gupp eller gasar på på grusväg. Ej asfalt. Det låter kluck kluck när man gasar på på grusvägen. Har bytt stötdäpre. Den var slut men ljudet är kvar. hittar inget som är löst. Kan det vara ett lager? Eller finns det något vanligt fel på 328:an? Skulle vilja ha lite tips på vad de kan vara:) Snabba svar önskas.

Tack på för hand

Mvh
Robban

Bi
24
Bigbore
328iA cab-97
Hello, har också oljud i bakvagnen fast vä bak. Har också bytt stötdämpare + lagringar mm på båda sidorna. Var inne på verkstad igår och det var tydligen länkarmsbussning vä bak som hade separerat... Det skulle kosta ca.1600 kr för att byta på båda sidorna. Efter det måste man göra en hjulinställning (4-punkts mätning) för att ej få sneslitna däck mm.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
japp. precis som Bigbore säger.

hade samma problem själv. nu vet du säkert :)

BMW ownz
Visa användare
67
Robban3
528i Touring -98
Okej Tack för svaren.:) Min vill gärna slänga lite på baken i gupp. ganska jobiigt och äckligt när baken bara slänger sig åt sidan när man råkar köra i ett gupp. Gjorde de för er ochså? Kan det vara busningarnas fel de ochså?
Är nybliven bmw ägare och är inte så kunnig om bmw:)

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
okej. jag kan säga så mycket att min kändes mycket stadigare efter bussningsbytet.

har för mig att den bussningen håller rätt styrning på hjulet. och är den slut så styr det iväg och baken far. den är insänkt i chassit och slamrar i sidled tror ja de sa på verkstaden. men det var 1 och halvt år sen. så någon rätta mig om jag har fel.

du kanske har dåliga bussningar i bakvagnen också. de 4 som håller mittpartiet. åkte med en polare som de va helt väck på. han fick stanna så gick jag resten av biten. så enormt snuskig att åka i. kastade runt och for hela tiden på halvbra asfalt.

men skulle tro att det bara är länkarmsbussningen för dig. kanske på båda sidor.
på min var ena nästan ny på när jag köpte den. dåligt att inte byta bägge direkt. min verkstad kollade upp så de var ok på båda sidor efter bytet av den dåliga.

BMW ownz
Visa användare
67
Robban3
528i Touring -98
Okej. Tack för svaret. Får kolla upp de där busningarna.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.