|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa extraktorgrenrör till min 325. Min fråga är om utloppen på M20 topparna är lika stora oavsett vilken borrning det är på motorn?? Isåfall kan man ju använda extraktorrör avsedda för 320 eller 323?? Är det någon som vet något om detta, eller annat som kan spela roll så peta in ett svar tack... 4wd is king | |
| hallå??? | |
|
Hejs! Av egen erfarenhet så vet jag att org 325-grenrör har samma inloppsdiam men ngt grövre utdiam jämfört med 320/323...vet dock inte hur det är med extraktorrören... 7900rpm |
|
|
Utloppsdiametern skiljer 1mm på 325 och 320/323. Det går att använda extraktorgrenrör från 320/323 men man tappar lite effekt. MVH Arne [bmwdriver] 318iS 1988 323i 1986 BMWCS[Syd]#4324 www.bmwdriver.cjb.net |
|
|
Tack för det, ska nog köpa ett avsett för 2,5 då... 4wd is king |
|
|
mitt orginalgrenrör är spräckt och skeft, aströkit.. Vad får man ge gör ett extraktorör och vart handlar man dom? /Micke |
|
|
Finns lite olika fabrikat, tex. ANSA och Supersprint. Brukar kosta omkring 2000:- beg till 320 och 323 här på bmwpower, ca 2500 för ett till 325. Kostar dock knappt 5000:- nya vad jag vet, så det är ju inte så attraherande prisläge nytt... OM NÅGON HAR ETT EXTRAKTORGRENRÖR TILL 325 TILL SALU; KONTAKTA MIG! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.