AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.020

Hur monterar ni aluminiumbalken i en m3 look front?

Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Hej
Funderar lite över hur man kan montera den där aluminium balken som sitter på frontspoilern när man byter front.
Orginal sitter den ju med nån typ av expander skruv men om man som i mitt fall köpt en m3 lokk front och ska fästa "balken" kan man inte fästa den som orginalfronten.

Hur har ni med m3 front gjort??

--
Eisenmann Race Exhaust
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Antar att det är samma.. Gjorde ett test nyss i verkstdaden, satte mellalist på fronten med försänkta bultar och limmade med 24h superxpoxy.
Hoppas som sagt bara att det hamnade rätt...

Annars är jag öppen för nya förslag

--
Eisenmann Race Exhaust
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Verkade sitta bra tills jag drog åt litegranna och skulle in med sidorna, klick sa det så var skiten lös igen...

Ska man måsta plasta för att få balken att sitta bra? Någon här på forumet måste väl ha monterat en sån front med org balken kvar?

--
Eisenmann Race Exhaust
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Borra hål i balken och skruva fast på lämpliga ställen (där skruvarna inte går genom till utsidan) :)

// Daniel
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Spajjjs
Jo precis så jag tänkte, men det går inte att skruva fast balken i fronten där skruvarna inte går igenom... Finns ingenting att fästa emot.

--
Eisenmann Race Exhaust
Limma med sikaflex det är elastiskt och spricker inte och blir väldigt stadigt om ytorna är rena, sen kan du ju skruva bakom regestrerings skylten.
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Jag har plastat fast 2 st bultar på insidan i mitten på fronten så där ska det funka nu.
Får prova med sikaflex där då. Tackar för tipset

--
Eisenmann Race Exhaust
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Ja jag vill inte bara låta den sitta med limm, men dom bultar jag har nu borde räcka plus limm på sidorna.

Vet inte hur jag ska göra med regskylten.. Om jag ska ha den nere på gallret eller där den vanligtvis sitter.
Tänker i största mån undvika att skruva igenom fronten iaf =)

--
Eisenmann Race Exhaust
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.