AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.603

BMW Alpina Träff i Båstad lördagen den 13 Juni

BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
I år blir det en träff för Alpina Bilar i Båstad. Närmare bestämt den 13 juni kl 10:00 är det samling på Motell Hallandsås, körning, lunch, kaffe, Middag och kvällsaktivitet.
Läs mer på Alpnia CS där hittar ni info om själva aktiviteten och övernatningsmöjligheter e.t.c

Länk
anmälan görs till mig på mailadress: carsten.lindblad@telia.com
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Hej Alla,
Tänkte att vi skulle träffas på Motell Hallandsås Kl 10:00 den 13 Juni, sen kör vi en trevlig runda och tittar på utsikten över Laholmsbukten, (Vi stannar så ni kan ta fina bilder på bilarna med naturen och laholmsbukten i bakgrunden.
Vidare kör vi i samlad trupp ner till Båstad och en lite runda i byn för att parkera på Prästliden vid torget.
Ca 12:00 promerar vi till restaurang Capri mitt i båstad och intar en lunch tillsammans, och efter lunchen strövar vi fritt och kan kika i Butikerna, gå ner till havet eller lugnt sitta kvar tills vi återsamlas 14:15 vid bilarna som står snyggt uppställda på Prästlidens parkering.

Prick kl 14:30 kör vi i karavan ut till Kattvik - stopp vid Hovs Hallar - vidare genom Hallava - till Torekov och där stannar vi och dricker kaffe. Resan fortsätter sedan över södra delen av Bjärehalvön via Ramsjö och Vejbystrand och vi tar oss tillbaka till Båstad och återsamlas för inkvartering och gemensam middag på Restaurang Papas ca 19:30, efter middagen är det fest på Pepesbodega och Loft för dom som känner för det, eller så tackar man för sig och kör hem, eller går och lägger sig.

Lunchen kostar från 65 kr per person och uppåt,
Kaffe och kaka i Torekov ca 50 kr, och middagsrätterna från 200 kr per person och uppåt.

Det finns två olika inkvarteringsalternativ:

1: Hotell Skansen mitt på Stranden med berömd spa avdelning www.hotellskansen.se/
Rummen kostar 1760 kr för dubbelrum inkl. frukost, och enkelrum 1300 kr inklusive frukost. Hotellet ligger bredvid restaurangen och utelivet.

2. Enehalls Penisionat www.enehall.se/
Rummen kostar 1150 kr för dubbelrum inkl. frukost, och 950 kr för enkelrum inkl. frukost.

Jag har prelliminärbokat lunch och middag eftersom det är ganska fullt i Båstad på sommaren så jag vill naturligtvis ha svar via email: carsten.lindblad@telia.com och anmäl er inte förän ni är helt säkra på att ni kommer. Jag vill ha reda på hur många ni är, samt om ni önskar lunch, middag och inkvartering, samt specialkost e.t.c.

Väl mött och jag hoppas vi sees i Båstad i Juni tillsammans med våra bilar.

\Carsten Alpina B12 5.0 sedan #243

PS.. Ta gärna med äkta hälft/oäkta hälft,är vädret fint och man inte vill åka bi så kan man vara på stranden alternativt i Hotell Skansens Spa avdelning som är mycket fin.
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Ja då var träffen avklarad. tack alla som kom till en trevlig dag som började med regn men slutade med solsken, god middag och party på kvällen.
Bifogar en länk med lite bilder
Länk

min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.