|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 540 e39 1999 Med vinterdäck 215 breda kändes ingenting. nu med sommardäcken 235/45/17 så är den inte längre kursstabil. särskilt när man byter fil på väg med rejäla hjulspår i asfalten. meken säger att det är inre styrleden som är glapp. 6700 tar de för att byta den samt höger och vänster yttre styrstag. 3000 för mittre styrxxx, 800 för höger resp vänster, 1000 för jobbet och 1000 för fyrhjulsinställning. Blir det bra då, måntro? Om jag har fattat det rätt är det PARALLELLSTAG MITTRE nr 9 på bilden: Länk Men den kostar bara 206 dollar där, inte i närheten av 3000... mossning, Dan | |
| Det är dom breda däcken som gör det. | |
|
Det var inte alls så här förra sommaren... vinterhjulen har 16" Nu känns det som om jag börjar få riktig otur med den här bilen. vad händer sen? Det ligger otroligt nära att byta till Volvo just nu, och aldrig mera än 16" på någon bil. Någon med snygga 225/x/16 med bra mönster som vill byta upp sig? mossning, Dan |
|
|
Förresten, det är ingen som tror att det kan vara något annat som är så slitet att det spårar, eller är det "alltid" de här styrlederna?? Jag tänker instiktivt att man borde byta lite gummigrejjer och dra åt några muttrar om något glappar... men det funkar visst inte så. mossning, Dan |
|
|
framvagns inställning kanske? du kanske har varit in i nått i vintras? och de känns värre när dom andra däcken kom på, vad vet jag, men min 328 far runt som en vild grävling över vägen när det är spårigt, dok inget som är glappt mvh |
|
|
mr_sund: men det var inte spårigt med samma hjul/däck förra året... Nåväl det var ingen som trodde på något annat iaf. i övermorgon blir det nya styrleder, inre + vänster + höger + hjulinställning. mossning, Dan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.