AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.163

E36 Coupé 323i-97 pris?

wi
160
wigert
328i Cab E36 -99
V70 2,5 FT - 09
Uppfarten ser ut som hos en bilhandlare och behovet av bil minskar så jag överväger att sälja Coupén som jag köpte i vintras.

Vad tror panelen är vettigt pris på:

E36
323iC
9500 mil
Svensksåld, 3 ägare
Silvermetallic
Tygklädda standardstolar, inredning i bra skick
ECC-klima som funkar kanon
Nya sommardäck på 15" alufälg
Hyfsade dubbfria vinterdäck på plåtfälg
Ett litet märke från dörruppslag, i övrigt lack i toppskick.
Inga andra skador från parkering eller annat på utsidan.
Stereo med 12" baslåda och sep. förstärkare
Elhissar fram
I övrigt ingen speciell utrustning.
Går mycket bra, hel servicebok och underredsbehandlad 2003.

En bil för den som gillar en helt originalutrustad bil i mycket bra skick. (Börjar låta som en annons)

55.000?

2-
140
2-ben
Inte BMW, -97
530i sedan, -04
Jag betalade ungefär 55000 för min för drygt 2 år sen. Den hade 1 tidigare ägare, ingen rost, trots att den stått ute ett halvår. Slitaget på inredningen var begränsat till ratten och armstödet på förardörren. Jag köpte den hos en BMW-handlare drygt 30 mil ner i tyskland.

Priset var då i den övre delen av prisskalan för E36 av 97 års modell, men det var det värt. :)

Jag tror du blir tvungen att sänka priset avsevärt om du vill få sålt den. Jämför med motsvarande bilar på powerbörsen och blocket. Om du vill att folk överhuvudtaget ska bli intresserade får du nog tyvärr gå ner 10k - 20k.

mvh
Tomas
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Tyvärr är det nog som 2-ben säger, om du inte hittar någon e36 entusiast. Men prova med ett pris och kolla intresset.
Prisbilden för denna typ av bil sträcker sig från 10000kr för ett vrak till över 100000kr för en välvårdad lågmilare.

Du bör inte få några problem att få ut 55’kr om bilen är i utlovat skick, då majoriteten på Blocket är i minst sagt dåligt skick. Det som talar emot din bil är den sparsamma utrustningen, men vägs det upp av att den är fin, i originalskick, det låga miltalet och att den är svensksåld. Stereon skulle jag sälja separat då den i mina ögon inte ger något mervärde.

Jag har en spekulant på min 328 som är villig att betala 50’ direkt, och då har jag inte ens lagt ut den på annons. Den har gått något längre, men är mer välutrustad och är i oklanderligt originalskick.
2-
140
2-ben
Inte BMW, -97
530i sedan, -04
Henrikk: De E36 som annonseras för över 100k är m3 och cab. Att m3orna är så dyra är inte så konstigt, de är helt enkelt mer bil än övriga. Att cabbarna är dubbelt så dyra som de andra varianterna av samma modell måste bero på sentimentalitet hos både säljare och köpare.

mvh
Tomas
Nu syftade jag inte på aktuella annonspriser utan att prisspannet är omfattande beroende på en mängd faktorer. Att den aktuella bilen skulle säljas för över 100k är självklart otänkbart.

Ett exempel: Länk
wi
160
wigert
328i Cab E36 -99
V70 2,5 FT - 09
Några bilder på bilen kan ge mer info:

Länk
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
En 97:a för 55 000?
Ni skojar grabbar..

Frasse
40000:- om du har riktigt tur, den saknar ju m-paket som typ är ett måste för en e36

mvh
Jag köpte en 97a i mycket bra skick för 42 förra sommaren 16k mil, innan det stora prisraset. coupe, full utrustad. 1 ägare i sverige import 00, skinn, full servad mmm.
Har du lagat rosten på tröskeln ännu?
wi
160
wigert
328i Cab E36 -99
V70 2,5 FT - 09
Rosten fixad :-)
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
en god vän till mig köpte en liknande 323 e36, sv-såld med samma låga mil fast med m-paket och lite annat lulllull för 55k i rykande högkonjuktur.

tilläggas bör att skicket då var exceptionellt, den var (är) verkligen så fin som jag någonsin sett en e36a, kollade igenom den i 2-3 timmar i skarvar, veck och undersida innan den fick grönt ljus.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
tillägg att det var en -98 coupe..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.