|
|
|
|---|---|
|
Har investerat i ett MC batteri till min compact och tänkte ersätta det befintliga med detta av viktskäl. Anslutningen är givetvis anpassad för MC och är betydligt pluttigare (se bild) Länk Frågan är hur man löser det vettigast så att jag kan använda befintliga pol-skor till det nya batteriet, jag vill inte modifiera det så att det inte går att använda originalbatteriet då tanken var att montera det efter säsongen är avrundad. En tanke jag hade var att dra i en bult och sedan fästa pol-skon i den men blir det ok på en kantig bult eller får man för dålig kontakt då tro? Supertacksam för vettiga tips i frågan. Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk CS#4079/SC#580 | |
|
Det blir inget bra med att försöka dra fast de runda och konade klämmorna runt något annat än motsvarande det som sitter på batteriet. Lämpligast är att svarva till ett par motsvarande metallstycken av mässing med förslagsvis hål gängat med M6 i ena änden som dras fast i det lilla batteriet. Obs att anslutningarna är koniska och olika stora på plus och minuspolen. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.