|
|
|
|---|---|
|
Hej Ny här, och ny som BMW-ägare. Hjälp mig någon. Detta gäller en 520i Touring -99 manuell. När jag kör på låga varv och släpper gasen varvar motorn upp innan den går ner på tomgång. Värst är det när jag skall växla mellan ettan och tvåan. Rent ut sagt ett helvete att krypköra. Om jag varvar mer på ettan märks det mindre. Det uppstår även mindre när den är kall än när den har nått sin arbetstemp. Tycker mig även märka allmänt "dålig respons" på gasen. Du som har någon idé; är det något man fixar själv? MYCKET tacksam för svar!! | |
|
Nu är det löst, och jag tänkte att Forumet kanske ville ha en uppdatering. Genom lite sökande här på Autopower.se hittade jag Göteborgs Bilservice i Partille och Joakim. Precis som nämts här på denna sida, så tog han sig verkligen tid att snabbt koppla upp sig till bilen och kolla statusen. Där fanns felmeddelande på såväl lamdbasonderna som misständning på 1:an och 4:an, plus lite annat. "En djävla massa felmeddelande" som Joakim uttryckte det, och frambringade både svettningar och hjärtsnörp hos mig. Men Joakim tömde listan, bad mig köra ett par dagar till och komma tillbaka. Vid andra besöket (bilen gick allt sämre) fanns inga felmeddelande alls. Istället tog han in bilen dagen efter för lite "vanlig" felsökning och hittade en spräckt slang (vevhusventilation). Nu går bilen som aldrig förr, för bara 700kr för Allt..! All heder (och fem stjärnor) till Joakim och Peter(?) på Göteborgs Bilservice i Partille. I mitten av juni skall jag tillbaka för service och byte av tändstift och luftfilter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.