|
|
|
|---|---|
|
Hej har en 320i e46 -04 och har problem med strålkastar spolningen på vänster sida, nånting är fel då jag kan med hjälp av en nyckel peta ut den här manicken som kommer fram när strålkastarna spolas, när man trycker på spolarvätska så flyger spolargrejen ut från sin plats och landat typ en 1 meter ifrån bilen och spolarvätska kommer ut konstant, har någon härinne någon anning om vad som kan va fel???? "BMW när du älskar att köra" | |
| Jag tror det är slangen som sitter löst, eller det är som ett smalt rör på spolarmnstycket som inte sitter fast med resten av spolargrejerna | |
|
Har du tryckt dit det ordentligt? Man måste liksom dra ut och hålla i röret som munstycket sitter i för att kunna snäppa fast det ordentligt. Om man bara trycker dit munstycket där det ska sitta med teleskopröret indraget så får man inte in munstycket så långt i röret som det ska för att snäppa fast. Var det tydligt? :-) |
|
|
Är inne på samma spår som Adelson. Rätt så bökigt att kunna få på den ordentligt och man får trycka rätt så hårt. Ett tips kan vara att ha en tång att hålla röret med samtidigt som man trycker dit munstycket. De ska typ klicka till då den sitter på plats. // Daniel |
|
|
Tack för svaren grabbar , det låter logiskt de ska nog funka då jag sj nästan e säker på att inget är sönder så att säga, var inne hos bmw tidigare i veckan och dom sa att kanske pumpen måste bytas och de skulle kosta 2k med jobbet, kändes mycket för en sån skitgrej men ska ut till garaget snart och prova om de går.................. "BMW när du älskar att köra" |
|
|
Gick nyss ut i garaget och gjorde som ovanstående sa och de gick på 10 sek, spolningen fungerar som den ska nu, Tack för hjälpen allihop kan lungt säga att jag sparade minst en tusenlapp :) "BMW när du älskar att köra" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.