|
|
|
|---|---|
|
Har nu febrilt i flera dagar försökt att starta Bmw'n men till ingen framgång, problemet jag har är att den känns komplös och snurrar för "lätt", verkar inte ha någon gnista heller, lite historia på bilen, köpte en bmw 320i med kass toppackning och lämnade iväg den till en polare som går fordon för att få de gjort, han gjorde jobbet med att låsa kammar och byta topp och sätta ihop allt men blev sedan utskickad från skolan så fick tillbaka bilen med intruktionerna att montera dit insuget och sätta dit 2 jordkablar sedan skulle den starta, har nu monterat allt utom jordkablarna vilket ska göras imorgon, men har en känsla av att ventilerna är öppna då oljan nu efter några startförsök luktar bensin alltså så tänder ju inte motorn. spridarna klickar till när jag lägger på kontaktstycket till motorn och dom blir varma fort notera att jag inte har nyckeln i ! soppapumpen verkar gå hela tiden med luktar mkt bensin. Lite mer information. alla packningar med mera är bytade likaså vattenpumpen. Fick höra något om att ventilerna kan lägga sig i öppet läge när dom inte har olja i sig, för de verkar som att ventilerna är öppna då de mest susar om den, inga som helst tecken på att vilja starta har den. Någon som förstår sig på felet? Blir trött på skiten och skrotar den snart alltså! annars får någon gärna hämta den för 5 lakan! Tacksam för snabba svar! | |
| Ingen som har något förslag? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.