|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag hoppas att det löser sig genom ett normalt samtal. Hade en granne som envisades med att parkera framför ena dörren till mitt dubbelgarage, en gång fick jag gå upp och väcka henne när jag skulle till jobbet och hon var fantastiskt otrevlig, men hon flyttade i alla fall på bilen. En annan dag stod hennes bil där när jag kom hem, samma visa en gång till, fantastiskt otrevlig. Hon bestämde sig nu för att parkera framför en annan grannes garage =), han ringde på och sa att han hemskt gärna ville skotta bort snön framför SITT garage. Efter att vi varit överdrivet trevliga så flyttade den lilla odågan efter ett par veckor, helt utan plåtskador. Det roliga i det hela är att jag är nära vän med hennes chef men aldrig utnyttjat den vinkeln för att få min vilja fram. Jag tror många är korkade på riktigt och man får behandla dom därefter, vänligt och bestämt. Computers are useless. They can only give you answers. |
|
|
"många är korkade på riktigt" WORD! |
|
|
Min kära bror har lyckats tappa sin cykel på min framskärm på 530in 3 ggr (står utanför cykelförrådet), först förnekade han allt, nu har han ingen vecko peng:D Amat victoria curam |
|
|
Många kreativa lösningar på hur man ska ge igen på tanten. Tycker det självklara vore att snacka med damen och förklara att du är rädd om din bil och att hon har orsakat en massa märken som du nu tänker åtgärda. Presentera för henne vad det kostar och föreslå vänligt att hon rimligtvis får ersätta dig. I de flesta fall tror jag det räcker. Är ju också viktigt att få henne att förstå att hon orsakar skada och slutar med detta när du fixat till din bil. Funkar inte detta skulle jag göra som någon föreslog. Dokumentera och gör klart för henne att du kommer polisanmäla för skadegörelse för att kunna få ut kostnaden på din försäkring. Detta tror jag absolut inte hon vill råka ut för. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.