AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.481

Är M3 E36 cab sval på marknaden?

Tänkte sälja min e36 m3 cab i väldigt fint skick. Påkostad nästan 100 000kr under de senaste 6åren. Verkar trögt är denna bil inte populär längre eller är det för mycket att begära 140 000 3,2l 6vxl manuell?
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Om skicket & annonsen är "helrätt", kan du kanske begära de pengarna, men det är svårt att hitta köpare för dessa bilar då de är över tio år gamla och kostar sviiinmycket att försäkra. (Och en hel del att underhålla korrekt också) Är det du som har den lila -99:an med läppen?
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring -11
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
Hoppsan, blev något fel med förra inlägget.

Aero tk: Vad har du bytt/kostat på då om du lagt 100´ på 6år?
Tyvärr så bryr sig i regel inte köparen hur mycket man har kostat på bilen, fördelen som finns är istället att de kanske just väljer din bil framför en annan till ett pris som de andra ligger på, har själv varit med om det där.
Vanos byttes för 38000 och växellåda byttes för 48000 som tur var detta på bmw garanti snnars så är det koppling, eisenmann system, fälgar och lite sedvanligt små plock så jag klagar inte men bilen är så fin gentemot många andra jag har kikat på.
Funderar på att sälja min oxå eller byta till en M-bil i likvärdigt skick.

///Micke
Min cabrio Länk
Den hade du en fin dagbok på. Om du inte hade värderat bilen så högt utan till ett faktiskt marknadsvärde kunde vi bytt:)
Var står det vad jag värderar bilen till?

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
Ställer mig med undrande, nog för att Micke Olsson har en sanslöst fin finish på sin bil, men han har väl inte skrivit någonstans vad han anser att den är värd?
Kunde inte läsa att han värderade den lågt heller...... Tog väl för givet efter att ha fåt 15mail med bytes förslag att han ville ha ut en större summa för sin bil än vad han vill då, det kanske finns en och annan robin hood där ute på begagnat marknaden trots allt.....
Vänta nu, jag har inte mailat dig om några förslag över huvud taget!

///Micke
Min cabrio Länk
ca
8
cabpeter
M3 Cab -97
Hej! jag köpte precis en M3 cab E36 o jag gav 150 för min!! så visst finns de köpare, men de ska ju va "rätt bil för dom pengarna då" o mil o skick.. Jag är nöjd me min bil som är i mycket bra skick o helt original... MVH / Peter

Jo jag har märkt att det finns intresse men folk vill inte betala för fälgar och annan utrustning och många erbjuder sig ta med 4 fälgar och montera sina egna vid köp osv, likadant med avgassytemet mm. Det är ju sånt man kan sälja löst, blir lite merarbete men det kan ju faktiskt fungera så det lutar åt någon sådan lösning men avgassytemet säljer jag aldrig rätt som det är har man e36 igen och då är eisenmann ett måste.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.