|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vet noen om et verksted som kan hjelpe til med å sette i en M5 3.8 motor i min E-30???? Og hvor mye dette kommer til å koste????? | |
Crusty |
Detta hjäper nog inte dig men där var någon tror jag i Göteborgs området som smällde i en M5 motor i en E30 M3. Huh, snacka om prestanda! |
|
Hei Crusty, jode all hjelp er god hjelp!!! takk for det:) Norsken... |
|
|
RETTELSE!!!!! Hei Crusty, all hjelp er god hjelp!!! takk for det:) Norsken... |
|
| Länk | |
|
kolla denna länken... Länk en M5 motor i en E30! Ska det vara på det viset?! |
|
|
Takk for hjelpen!!! skal ringe Daniel i Gøteborg, å se om jeg finner ut noe,,, Norsken... |
|
| Den bilen är till salu med ny annons, undrar bara varför den har olika reg skyltar fram och bak? | |
|
eraabos: om du kollar på bilderna så står bilen utanför en bilhall! men jag har också sett några olika skyltar på den bilen. Ska det vara på det viset?! |
|
|
Var inne på annonsen og tittet, helt riktig som dere sa Helt sikkert noe mygel, lure polisen....???!!!! Men jeg som bor på grensa kan kjøre som h.... i sverige, polisen kan bare gi meg bot men de kan ikke kreve inn pengene ettersom jeg ikke bor i sverige, enda.....:) Og så må jeg få skryte av vegene i Sverige, kjempe gøy å kjøre på, i forhold til de hullete og dårlige veiene i Norge...... Norsken... |
|
|
den silverfärgade M3:an är ombyggd i Tyskland: Länk Bayerische Motoren Werke |
|
|
BMW Anders: ja det ser slik ut, men det er ikke samme motor i den nå. Er det ikke en M5 3.6 motor??? Hvis det er den som finns i Gøteborg da...!!!??? Norsken... |
|
|
Kan det verkligen vara samma? - ingen M motor i den tyska, "bara" en 3,5L M30 motor - ingen Evo 3 bakspiler på den svenska - ingen Evo 2 framspoiler på den svenska - tanklocket inte speciallackat på den svenska - Hartge avgassyst. på den svenska, Alpina på den tyska - inget fjäderbensstag på den svenska - den svenska har förstärkta stötdämparinfästningar (svetsade) m.m. I så fall har mycket skett i Sverige...;-)) För visst liknar dom varandra för övrigt väldigt mycket... |
|
|
har för mig att jag har sett en bild på den här i sverige med just såna bbs fälgar på... men jag är inte riktigt 100 på det... håller med SL, det finns detaljer som skiljer dem åt! på den svenska så är det inte svarta lister på kjolarna heller... här kommer en länk där jag hade sett bbs fälgarna på den... Länk Ska det vara på det viset?! |
|
|
Den häftigaste E30:n är väl ändå den med V12 motorn från 750 som finns under ovanliga bilar i galleriet. Kan tänka mig att den går ganska bra! Skoj att det finns folk som har kunnande och tålamod att göra en sådan ombyggnad. |
|
|
stensth, eraabos: Hmm...och där är ytterligare ett annat reg. nummer?! Rör det sig om två svenska och en tysk månne, märkligt... |
|
|
jag vet inte riktigt... det är ju grönskylt på nåt kort i alla fall... Ska det vara på det viset?! |
|
Jompa |
Jag känner Daniel så detta kanske kan stilla eran sinnen Det är en BMW M3 1987 med en M5 3.6l motor Varför det är olika fälgar på bilderna är för att till en början så hade Daniel BBS fälgar på bilen men bytte sedan till E46 M3 fälgar. Varför det sitter olika nummerplåtar på bilderna är för att Daniel är så helv... rädd att någon skall skäla den. Jag som har haft privilegiet att få åka med i bilen kan säga att den bilen är något i hästväg både när det gäller fartprestanda och väghållning. Hälsningar Jonny |
|
Hei Jompa,,, Har han montert motoren selv?? Var på Biltilsynet idag og fikk streng beskjed om at jeg ikke kom til å få den godkjent....:( Måtte ha noen papirer fra BMW på vridnings-styrke og -grad på bilen, og så var motoren i en annen tyngdeklasse... Norsken... |
|
Jompa |
Nej han har inte monterat den själv. Daniel har någon kontakt i tyskland som bygger om bilar Bilen är typad och godkänd i tyskland (fråga mig inte hur) därför kunde han få den godkänd i Sverige. Ring och prata med daniel han älskar att prata bilar så han tycker nog bara det är roligt om du ringer. |
|
Jompa: takk for informasjonen, skal ring til han jeg. hadde vært fett å være den første i norge med en E-30 med M5 motor..... Cosworth killer!!!!! Norsken... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.