|
|
|
|---|---|
|
På min E34 540 så är tomgången låg samt att den blårökspuffar ibland. Någon trodde då att det skulle kunna vara vevhusventen som pajjat. Ringde Wölkes här i gbg, men han trodde mer på insugsmembranet. Han menade på att den blåryker hela tiden om vevhusventen är pajj. Han skulle ha 2400kr för att byta membranet. Då gör jag det själv!! 600kr för delarna på BMW groupe. Hur som haver. Jag tänkte förbereda inför att delarna anländer på fredag. Var nyss ute o lossade alla grejer för att komma åt. Men bör man kunnna se några tecken på att membranet är trasigt när man kan kika ner på den? Jag kan inte se något som ser misstänksamt ut. Det var skitigt bara. Dock var det ett hål i en slang (den lilla till höger i bild) Länk men jag tyckte hålet såg ut och ha vart där en stund. Vad är den slangen för något, nån som vet? | |
| E det ingen som vet om man kan se utanpå om membranet är kasst? | |
|
Prova att spruta med startgas när bilen är i gång. Om du har hål någonstans så märker du det , bilen måste vara igång. |
|
| Nu har jag redan fått dom nya delarna och plockat bort membranet. Då kommer jag till frågan, skall det finnas olja innanför i insugsröret/insugshuset eller vad det kallas för?? | |
|
Jag vet inte men min kvalifiserade gissning är : att det inte skall finnas där. Tycker inte det låter bra med tanke på att i innsuget borde det ju bara vara bensin annars så borde ju bilen ryka blått hela tiden. Det kan inte vara vevhusventilationen som ställer till det? Hoppas att du får någon som vet mera enn mig att svara. |
|
Amethyst |
Såg din andra tråd med. Händer det något med tomgången om du kopplar väck lutfmassemätaren? Det är normalt att det är lite olja o skitigt innanför membranet, har ju suttit där ett antal mil. |
|
Det var ju inte lite oljeskit. Det flöt omkring i botten på insuget med "färsk" olja. Jag har ingen aning om hur det skall se ut innanför. Det kändes mest inte rätt att det fanns olja innanför. Men har det en tendens att komma in olja om membranet är trasigt eller? Skall jag torka rent så gott jag kommer åt eller kommer det komma mer snart igen? |
|
| nu har jag bytt membranet, men nu låter det som ett munnspel under huven. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.