AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.077

ASC och ABS sammankopplade?

Je
61
Jean123
M50B28 Turbo
Tja!
Håller på o bygger om min 328 e36 och har nu plockat bort antispinn spjället för jag kommer inte använda ASC. Men nu till frågan, kommer ABS att sluta fungera nu när jag tagit bort ASC-spjället?
Bilen är en 95a, på knappen i kupen står det ASC, vad jag vet så är det inte ASC+T, hur kan man se ifall det är ASC+T eller bara ASC om det nu har någon skillnad på hur ABS:n påverkas.

MVH / Jean
Om du kopplar bort ASC spjällmotorn så sätts ABS ur funktion (fråga mig intne varför....helt ologiskt). Du kan ersätta motorn med ett lämpligt effektmotstånd för att lura ASC/ABS enheten om du så önskar.
Je
61
Jean123
M50B28 Turbo
Tjenare!
Kul med svar!
Ahh okej, vart ska ja applicera detta motstånd? och vad för motstånd ska jag köra med ?

MVH / Jean
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
När jag kopplar ur ASC-givaren (eller rättare sagt har den börjat trilla loss av sig själv...) så funkar ABS fortfarande men ASC är ur funktion. Och min är också en 95a

OT: i din signatur står det M50B28 turbo, har du en borrad7strokad M50 eller bara missat en tvåa (M52B28 alltså)?

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Je
61
Jean123
M50B28 Turbo
Tjenare!
okej, skönt att höra, får väl testa sen när bilen väl startar!
Bjerser, dina bromsrör bak, går de hela vägen fram till styrenheten från båda sidorna? Dvs inget t-kors eller något därbak.
Det står helt korrekt, M50b28, är i grund och botten en m50b25 ickevanos som har m52b28 vev, andra kolvar,stakar, kammar och lita annat smått och gott :) Alu blocket (M52) är inge vidare för trimmning.

MVH / Jean
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.