AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
868

Skramlande bakhjul E60

Va
31
Vance_01
525i -04
Har en otroligt luddig fråga och vet att det är troligen nästintill omöjligt och svara på. Men tänkte kanske någon har minsta idé vad det kan vara?

Det är så att jag har skrammel i bakhjulet, låter som en lös plåt eller liknande, och det räcker man slår med handflatan på nedre delen av däcket för att det ska skramla till.

Har bonkat och slått på däcket och det finns ingenting som verkar vara löst och hållt emot alla de möjliga och omöjliga saker man kan komma åt samtidigt, fast inget verkar vara löst?

Låter iofs som om det kommer mer ifrån mitten av bilen, men vettefasen vad det kan vara som är såpass känsligt att man med endast ett lätt slag på däcket kan få det till och skramla till?

th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Har du kollat bromsskölden det är ju en plåt bara en tanke
Va
31
Vance_01
525i -04
Jo, det var min första tanke och det ljudet är precis som om det vore det. Men provat och hålla emot flera gånger och den verkar vara helt fast?

När man ligger vid bakdäcket och lyssnar, så låter det som det vore mer innåt och mitten i bilen, men hittar inga plåtar där. Vettefasen vad det kan vara för något?.. Blir nog att lämna in den så de får ta en ordentlig titt?
me
161
merza
750ia-95
På min var det bromsklossen som skrammlade
tog ut den och bankade på den så den blev lite större
sen var problemet löst
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.