AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.927

Massa kondens i kupén E46

Har sökt efter liknande inlägg men inte hittat något som passar riktigt.
Så här är det iaf. Min bil, en 328 från -98 har stora problem med fukt/kondens invändigt. Då snackar vi stora problem! När bilen stått över natten är det ofta riktigt blött på samtliga rutor inne i bilen. Inte bara lite imma alltså...

Det spelar ingen roll om ac´n varit i gång, hur väl jag vädrat ur bilen eller hur långt jag kört. Det här stör mig verkligen och jag vet inte vad det kan bero på.
Detta händer även nu när det börjar bli varmare men in något mindre omfattning, på vintern är det som ni förstår ännu större problem, då fryser det ju på insidan.
Har du kollat dörr/fönsterlister så de är täta? Att dräneringsrören till dörrarna inte är igensatta?

Jag tror det brukar vara ett tecken på att bilen är för tät, luften kommer inte ut ur bilen. Sitter en avluftning vid ena bakljuset i bagaget. Kolla så att den inte har satt igen sig eller nån täckt för den.
Glömde fråga, är det kvavt i bilen när du kliver in i den på morgonen?
Självklart är den för tät, ska kolla upp vilken avluftning och ev dränering det rör sig om. Kvavt vet jag inte, men blött är det.
Kanske läcker in vatten, kolla om golvet är blött någonstans.?

En tråd om problem med läckor: Länk

Mvh Jens
Något vatten har jag inte sett eller märkt av, det verkar inte vara något problem.
Är det ingen här som haft samma problem? Jag menar det är ju trots allt en e46 :s
St
80
StefanE
325ti Compact -04
Min E36 compact får problem med kondens när kupéfiltret börjar bli igensatt. Kanske kan hjälpa att byta?
Tänkte först också spontant på mikrofiltret till ACn men som jag förstod det uppkom fukten när bilen var avstängd. Dåligt mikrofilter kännetecknas ju annars att det blir imma när man kör.
Som sagt, inga problem vid körning, blir bara massa fukt mellan körningarna. Skall kolla kupefiltret!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.