|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fortfarande ett problem på min kära "E-thirty", det kommer ett konstigt ljud från bakaxeln som om bromsarna nästan ligger på , kollade ioljan i diffen den såg välinte så farlig ut , bytte den iallafall men problemet återstår, vad kan det vara , tacksam för alla svar :) /Ludvig | |
| har samma på min, bakaxeln är slut och kommer dö inom snar framtid:D Byt till tjockare olja så dämpar det ljudet lite | |
|
så e det på nästan alla bmw e30 men den kan rasa i morgen eller så kan den hålla i 10år till så det e inget å oroa sig för.. Men ja har en e30 2 dörrars och då la ja isolering innan för pannelen på sidorna och det dämpade riktgt bra.. MVH Fredrik "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white.." Bmw = Brutall Motor Wagon |
|
|
de är ju e30 sportljud ju :) så ska de låta när en äkta räser är på byn å snurrar :) hade samma på min gamla. den går fint än :) BMW ownz |
|
|
okej! :) min har hållit ett bra tag=) men alltså det känns nästan som om bilen bromsas upp kraftigt . nästan som om bromsarna ligger på men det gör dem inte förstår ni=)? Tack för alla svar=) /// BMW E-THIRTY /Ludvig |
|
|
okej? -.^ om du åker i en liten nedförsbacke och frikopplar med växel i. och sen provar du lägga ur växeln. vad händer då? har för mig något hände på min. men de va säkert nått annat som var dåligt tror jag. nått slutade "låta" när man la ur växeln. den bilen hade sina egna bestyr med massa saker. men den funkar som sagt :) BMW ownz |
|
|
ehm då försvinner ljudet inte helt men helt klart mindre ljud än när man har växel i! /Ludvig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.