AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
849

Kan inte bilister som kryper fram cykla istället ?

tj
432
tjoa
320d Touring -14
Hejsan,

är bara tvungen att skriva lite i ren frustration. Bor i Linköping, men det är säkert så på fler håll. Och antingen är det jag som blivit mer stressad eller så kryper trafiken fram i snigel takt...

Trafikljus.. Varför?! Varför kan inte folk gasa på lite istället för att treva efter gaspedalen varje gång det blir grönt? Putt, putt, putt.. 2 bilar hinner passera innan det blir rött igen. Man vinner ju inte mer miljömässigt på att köa på tomgång i evigheter! Alla kör väl inte runt i hatt får jag väl hoppas :)

Snigelfart.. Varför?! Varför kan folk inte åtmonstone komma upp till hastighetsbegränsningen ? Man behöver ju inte ligga 10-20km under gällande hastighet. Söndagsköring alla dar i veckan ! Nämen titta Agda, en hund som skiter utmed väggrenen, va vackert det är. Å titta där, Greger har blivit av med gipset denna vecka.. Jag kan tänka mig hur avslappnade dessa bilister är som lika gärna kunde cykla och verkligen spara på miljön.

Tröttsamma hälsningar

// N. Akenhund
jag är mer trött på alla bilister som inte är uppmärksamma i trafiken. värst av allt är att det känns som det bara blir värre. vet inte hur många gånger man varit nära att smälla pga att folk inte tittat innan de kör ut från korsningar eller bilar som man ser i backspegeln inte alls kollar vart de kör att de nästan håller på o kör in i baken på mig. tack o lov har man hunnit både bromsa och svänga ut till vänster för att slippa bli påkörd.
Jag lider med er båda! Jädrans med folk man skulle vilja få bort från gatorna och vägarna. Men det kan man inte. Därför ska man ta det lugn även om frustrationen brinner och önskan att gå ut och puckla på idioterna känns överväldigande.

Om det skulle bli för outhärdligt kan man blinka med heljus och använda tutan så att de sega jävlarna förstår att de hindrar framfarten. Men detta kan framkalla oanade reaktioner hos era medtrafikanter och bör därför brukas med avhållsamhet. Och med gott om avstånd till framförvarande som helt sonika kan bestämma sig att tvärnita.

Vorsprung durch freude am fahren
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Flytta till Tyskland där är det bla förbjudet att helljusblinka på framför varande
på Autobahn. Men sen är det också förbjudet att framföra bla. Trabant för de går för sakta . I vårt land är det däremot ok att ta ut allehanda skrot på motorvägen som knappt kommer upp i 90km/h och det om ngt är skit om du frågar mig
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Vi hade besök av några Tyska kollegor på jobbet och dom kommenterade just det dåliga flytet i trafiken. T.ex vid ett rödljus, det är ju bara att se till att komma upp i hastighet så att fler hinner passera. Vanligtvis hinner ju bara 2-3 bilar seeega sig över innan det blir rött igen.. krypkörning

//Johan
Det är just det som gäller, snabbt upp till det tillåtna och sen lugnt och sansat... men icke!

Och visst blinkar de på framförvarande i Tyskland!

Vorsprung durch freude am fahren
Is
468
Ismo
735iA -87
Jag har kompressorhorn i mina bilar av en anledning, ska montera en tåghorn i BMW snart, 160dB och hörs 5-8km
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.