AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.148

Bmw 328 T för låg vilka fjädrar?

t5
20
t5mange
BMW M3 E36
BMW 320D E91
Hej! Har en bmw 328 touring, måste få den lite högre i baken, för det skrapar i när man åker. Men jag vill ju inte ha den för hög heller, så min fråga är vilka fjädrar ska jag köpa då?
Här är bilder så ni ser hur det ser ut idag,

[URL=Länk

Fler bilder följ länk nedan
Länk

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Bredden på fälgarna gör sitt också :) men snyggt är det iaf.
Jag hade själv inställt på 20mm bak på min fd 328 med 18" och tyckte det vart perfekt.
Som jag tolkar det så ser det ut som du ligger på kanske runt 30mm nu.
t5
20
t5mange
BMW M3 E36
BMW 320D E91
Ja givetvis gör det det, men jag vill ju gärna behålla fälgarna:).. Ja tänkte också det, så du tycker 20mm sänkfjädrar? vilka?
Ko
128
Kotchak
e30 320 Coupe -86

hej t5mange

hade exakt samma problem dock gällde detta en 328:a coupe med 60/40 sänkning, vilket var vansine enligt mitt tycke. Jag hade 18 tum på och det skrapade i båda skärmarna om jag hade en medpassagerare.

jag gjorde så här, jag satte fram justerbara coilovers (inget måste givetvist) och bakre fjädrarna byte jag mot original m3 fjädrar, m3 fjädrarna sänker med 15mm än original.

mvh
t5
20
t5mange
BMW M3 E36
BMW 320D E91
Hej! Jaså okej, ja fram har jag coilovers nu, så där är det inga problem:)..Jaha, men den blir inte för hög då?.. Vart köper man såna fjädrar, på bmw?. tack för hjälpen. mvh
Ko
128
Kotchak
e30 320 Coupe -86

hej!

ptja,, jag tycker det är lite högt nu, ja, men det kan bero på att jag är van med 60/40 sänkning och tycker det är konstigt nu, men det stör mig inte.

jag hade aldrig sänkt en e36 mer än 20-25mm bak iaf... men det var så jäkla svårt att hitta enbart bakfjädrarna i 20 mm begagnat, kollade på h&r och liknande sidor som hade och tyckte inte det var ekonomiskt försvarbart att punga ut ca 2 papp för fjädrar och då var man tvungen att köpa både fram o bak och jag ville inte ha fram då jag har coilovers fram, jag menar, lägg till en tusenlapp till får coilovers idag liksom, så därför var de inte kul att köpa så dyra fjädrar. tyvärr är de poppis med 40mm bak, enligt mig är de vansinne om man nu inte valsat skärmarna.

nu vet jag inte hur de blir med din bil eftersom du har en touring, det är inte samma fjädrar som coupe/sedan om jag har fattat det rätt då du har tyngre bakparti jämfört med de förra nämnda.

vad jag kan minns så ska touring väl också finnas med m chassi? om ja, så hade jag tagit från en sån, att köpa enbart bakfjädrarna på bmw är svindyrt, tro mig. Leta efter beggat istället.

t5
20
t5mange
BMW M3 E36
BMW 320D E91
Okej, ja jag har ju valsade skärmkanter på min, men det hjälper inte ändå:(.. Ja jag får nog sattsa på det låter det som, tack så mycket för all hjälp iaf.mvh Mange
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.