|
|
|
|---|---|
|
Jag har en GMC Yukon där max släpvikt med b-behörighet är 750 kg, det är jag med på. Dock, totala maxsläpvikt är låga 1500 kg. Totalvikten för bilen är 3270 kg. Har det något med det att göra, dvs totala vikten på ekipaget. Jag trodde man fick dra typ 3 ton med en sån här bil. 1500 kg är ju inte mycket. Går det att höja släpvikten? | |
|
Ja, lite udda låter det, En bil av den där klassen borde väl vara godkänd för 3500kg. Ingen aning om det går att höja... Mvh Johan |
|
| Kan det bero på det drag som är monterat kanske, att det inte är ett tillräckligt kraftigt drag? | |
|
Du får lastbilsregga blysänket... If it works, don't fix it. |
|
| Den var LB reggad fram till förra veckan, även då var det max 1500 kg. | |
|
Det måste vara dragen som är klassat för 1500kg för hur annars kan min gamla 530 på 1850kg tjänstevikt dra 1900? BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Måste nästan vara relaterat till draget, syskonbilen Cheva Tahoe drar 3500 kg, kan t.ex vara så att papper på draget saknades vid reg bes exempelvis | |
| Yes draget måste vara klassat för den vikt du vill dra också. Måste ha papper på det med dig vid regbes. Går vål lätt att fixa med sk begränsad regbes nu i efterhand dock? | |
|
Jag borde ha snackat mer med dem om det när jag reggade om den från LB till PB förra veckan. Glömde bort det tyvärr. Iufsig vette tusan om jag kommer dra något riktigt tungt med den, känns dock som att jag vill ha möjligheten. Typ en mastodont husvagn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.