|
|
|
|---|---|
|
Någon som har hört något om en jubileums modell av en bmw 325 e36 -94 när jag köpte bilen så han att detta var en limited edition sänkt från fabrik, står BMW Motorsports graverat i dörrhandtaget osv. någon som har någon fakta om denna "modell" (om den nu existerar) skulle vara roligt att veta. Om något ska göras så ska det göras ordentligt! :) | |
|
Jag har för mig att det är inget annat än M-Tech paket! Vilket tycks stämma ganska bra om bilen är sänkt från fabriken och har M-sport graverat lite överallt. Den enda "limited edition" E36 fanns väl till M3:an, men jag kanske har fel, ingen expert på specialare från Bayern! Hur som helst, en E36 325i med M-paket är godis! Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Har hört nått om en motorsport utgåva av e36 325 tidigare? kan det vara en sånn? "In 1993, with development of the E36 M3 in full swing, the BMW Motorsport group released a heavily tweaked 325iS. This car was called the M-Design Show Car, featured only as a prototype of the soon to come M3. But, with no one being sure if the new M3 would be released in the US, BMW was motivated to build the limited edition M Technic, molded directly after the prototype. Each of the 150 units was outfitted with the Luxury M3 front spoiler, M3 Sport side skirts, M3 rear valence, M3 Mirrors, and BMW Motorsport door handles. It was then sprayed with several coats of BMW's Alpine White paint. To help out in the handling area, the Motorsport Gurus added M Technic suspension (the same suspension that would later be put on the M3s), and 17", 2 piece, Motorsport wheels. On the inside, a black suede and cloth upholstery laden with the Motorsport Tri-Color Hurricane scheme replaced the factory interior. This same interior would later be used on the 1995 M3 Lightweight. Also added was the M stitched steering wheel and M logo shift knob. Other standard features include on-board computer, heated seats, 200 watt 10 speaker premium sound system, and limited slip differential. Options included the M Rear Spoiler and Stainless steel exhaust tips." |
|
|
BMW e36 limited edition såldes endast i Kanada! gjordes typ 55 st om jag inte minns fel.. Vet inte vad som var speciellt med den. MVH Tobbe |
|
| Ursäkta! Tillverkades endast 45st, och såldes som sagt endast i kanada | |
|
tackar KaaTooM det stämmer bra in på min bil det där =) jag vet sen tidigare att bakaxeln är diffad, jag har spoiler, m3 växelknopp osv =) Om något ska göras så ska det göras ordentligt! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.