|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en BMW 323i -84 För ett tag sen märkte jag plötsligt hur bilen började dö när den börjar bli varm, men släpper man på gasen och sen trycker ner den igen så tänder den.. Kan dock vara väldigt kärvt när man har låga växlar, att komma upp i någon fart igen. Kylaren ger normala utslag, pilen står mitt i prick på instrumentbrädan.. Öppnat och tittat om det kan vara nåt glapp vid bensinpumpen, men vad jag kan se så verkar alla kablar och kontakter vara intakta.. Jag funderar på om det kan vara skit i filtret, men det borde isf vara lika svårt att köra och starta när den är kall? Motorn dör aldrig helt om man håller nere kopplingen, men det känns verkligen som om den inte får någon bensin om man har växel i, den tänder i alla fall inte.. Ibland går den att köra längre sträckor, ibland så går det knappt alls när den blivit varm.. Vet inte vad mer jag ska skriva Har ni några heta tips så tveka inte att skriva, skulle gärna vilja fixa det här, just nu är jag tvungen att köra en SAAB :( | |
| Igensatt bränslefilter är inte omöjligt, när byttes det sist? | |
| Har inga uppgifter på det, jag har haft bilen sen 1a juni 08, o jag har inte gjort det.. | |
|
Nu har jag bytt bränslefiltret.. ingen skillnad. Någon som har en bmw 3 serien i västmanland som jag kan få låna ett bränslepumpsrelä av? Bara för att testa om det är det som kan vara fel.. hoppas på svar.. SAAB är inte kul :( |
|
|
Symtomen du beskriver låter som bränslepumpen inte klarar att hålla trycket uppe. Jag har råkat ut för det på min gamla 528, den uppförde sig som din. Jag monterade en manometer på bränsleslangen och kollade trycket, när pumpen var kall var trycket ca 4 bar och när pumpen gått 20 minuter sjönk trycket till 1 bar. Ny pump löste det problemet. mvh stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.