|
|
|
|---|---|
| Någon som testat Hankook K106 (ventus prime) ? Bra / Dåliga? | |
|
Satt K105:or på hyrbilen jag hade i helgen (205/55 R16). Upplevde att dom var väldigt högljudda - men det kan bero på bilen också. Körde en Ford Focus. Förutom ljudet upplevde jag inget negativt med däcken. |
|
| kopiöst spåriga och högljudda, inget bra däck | |
|
Har dem på min bil, 15" 185:or. Jag tycker inte de låter mycket. Finns inte en tendens till att spåra heller för den delen. De var ett lyft om jag jämför med de Dunlop däck som satt på bilen innan, då syftar jag mest på att vägbullret minskade. Nu är det ju inga jätte breda däck jag har, men de greppar förvånansvärt bra. Om du skulle lägga en 500-800kr mer per däck för en uppsättning Michelin/Conti så anser jag inte att du får särskilt mycket mer för de extra pengarna förutom ett lite mer känt däckmärke på däcken. Va är det för dimension du är ute efter? |
|
|
205/50 på 16".. Läste också att det hade en funktion som gjorde att man kunde köra med däcken utan luft i vid händelse av punktering |
|
| Rft däck = run flat tire, sök gärna på detta i forumet så hittar du nog information om detta däck. Har inte hört speciellt bra om Rft däck här på forumet... | |
|
lite test av ventus prime (vet inte om det är 105 eller 106): Länk Länk De verkar ju tycka att det är ett kanondäck om man ser till prislappen. Föräldrarna har såna och de är inte det minsta spåriga eller bullriga, helt ok däck tycker jag! //IS200-01, RX300-03 |
|
|
Jag monterade nya sådana, i dimension 225/50-16, på Compacten för någon vecka sedan. Betydligt tystare än de gamla Continentaldäcken, men det brukar det alltid bli med nya däck. Spårigheten jag hade med gamla däcken försvann också. Har bara hunnit med ett par hundra mil, men hittills uppfyller de samma krav som dyrare däck fast priset är betydligt bättre. Väghållningsmässigt känns de riktigt bra också, åtminstonde för vardagskörning. Köpte de på Nordendäck till riktigt bra priser mot vad lokala däckhandlarna erbjöd som slutpris. |
|
| Det är K105 som är Ventus Prime och de som trådskaparen frågar om. K106 verkar vara en modell som enbart finns på den amerikanska marknaden och det har ett helt annat mönster. | |
|
Mats: Var det rft däck som du monterade på? |
|
| Alla k105:or har "run flat tire" funktionen | |
|
Det är K105 som jag har monterat och det är inte RFT eftersom det är till compacten som inte har tryckvarnare. Dessa alltså: Länk |
|
|
Ventus Prime K105 funderar jag på att köpa som sommardäck. har googlat runt lite o läst om däcken med nästan enbart positiva kommentarer Har någon andra tips på däck 205/55/16 |
|
|
hur är detta däck verkar bra. Pirelli P 7 205/55 R16 91W |
|
|
falken däck är det nåt att ha. Falken ZIEX ZE-912 205/55 R16 91V Fälgskydd |
|
| Då jag inte testat de två sista däck som du nämner kan jag inte yttra mig om dem. Men Ventus Prime K105 sitter fortfarande på min egna bil. Inget att klaga, fungerar kanon enligt mig. | |
|
Däcket har många bra omdömen 2008/2009 nästan överallt man söker på dom. Blir nog dom däcken. Sen chris87 sitter dina på en 1 serie. |
|
| Nix, sitter inte på en 1-serie. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.