AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.296

Automatolja - datorn varnar

T_
20
T_Hammar
518i -94
Har varit och kört en 525 automat e34 -95. Den varnar dock för automatoljans nivå(tror det var nivå - tyskan är sådär...). Den börjar varna antingen när man gasar ganska hårt alternativt bromsar ganska hårt.

Någon som känner igen symptomet? Är det byte/påfyllnad av automatoljan som gäller?

/Tomas
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Vad jag vet så finns det ingen varning för oljan i automaten på en e34.
Men däremot kan den varna för att lådan går i en nödprogram och då går den typ på 3:ans växel. Bilen svarar inte på gasen så bra.
Kan det vara så?

MvH Bmw 4-ever
T_
20
T_Hammar
518i -94
Jösses... tyskan är sämre än jag trodde... Det var inte automatoljans nivå, det var automatisk nivåreglering som den varnar för... "Betriebsanleit g Niveauregelung"

såå... förutom att jag går och gräver ner mig under ett gäng med tyska ordböcker - någon som vet vad det kan vara för fel på nivåregleringen? Om något, så känns bilen något hård i stötdämpningen, men det känns inte som att den är låg på något sätt eller att den skulle sjunka i nivå. Kan det vara så "enkelt" som att det är sensorn vid bakaxeln som felar?

/Tomas
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Många pluggar systemet när det börjar krångla och konverterar till vanlig fjädring/dämpning, här en tråd om detta på E34:

Länk Länk

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.