AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.235

Får inte i någon växel

Ja
8
Jansby
320 e46 sedan
Var ute och lekte lite på en grusparkering precis, och helt plötsligt kunde jag inte lägga i någon växel. växelspaken går att flytta runt och är helt lös.
det är en bmw e36.
JAg har fattat så mycket som att något stag måste ha hoppat av. Har plockat av damasken runt växelspaken men kan inte se någon som ser sönder ut uppifrån.. Någon som har en aning om vad som har hänt och hur man lättast fixar det?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Uppifrån ser du egentligen knappt någonting, utan det är att palla upp bilen och kolla under som gäller om du ska bli klokare vad problemet kan röra sig om.

Det kom inga missljud eller något annat liknade som lät konstigt innan detta hände?
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Det kanske är växelväljargaffeln som har lossnat/gått sönder. Då känns det ungefär som du beskriver i spaken.

*Speedy Gonzales On The Run*
Ja
8
Jansby
320 e46 sedan
okej, ska hissa upp bilen idag och kolla underifrån. nej det kom inga missljud alls. och det kändes inget när det hände heller, jag märkte inget förän jag skulle lägga i en växel och det inte fanns någon att lägga i.

Ja
8
Jansby
320 e46 sedan
Problemet är löst, det var ett stag som hade lossnat, så har satt i en m8 bult i hålet så länge, kör in till Theanders i lund nu snart och köper riktiga grejer. tack falsterbo för ritningen !

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.