|
|
|
|---|---|
|
Tjena grabbar/tjejer. Jag har hittat mig en fräsh E61 525 IA Touring 04:a som rullat 11000mil. Jag har tidigare dålig erfarnhet av BMWs automatlådor, jag råkat ut för lådras på både 330 -02 och 525 -94. Min sambo är skitskraj för att detta ska ske även på denna bil vi nu hittat. Hur ser läget ut `? Är det vanligt på lådras på E60 ? Vilka andra grejer ska jag se upp för med denna snygga skapelse ?? Tacksam för snabba svar..man ska ju baka medans bullen e varm...eller hur det nu var.. | |
| Japp..jag har nyttjat sökfunktionen utan gott resultat. | |
| Känner inte till några lådras skulle tillhöra vanligheter på E60/61. Är bilen servad och i gott skick skall det väl inte vara några problem på en bil som bara gått 11000 mil. | |
| Okej tack, min 330ia -01 som hade rullat 13000 mil rasade, och den var så vitt jag vet fullservad. Killen på verkstaden sa att det var vanligt att dom rasade, nån klocka som tydligen var för klen.Men nåra sådana kända fenomen finns asså inte så vitt ni vet på E60 ? | |
|
Byter man ens olja i automatlådan, inte längre va? |
|
|
Nja, enligt specarna inte då det är lifetime olja. Men enligt mig finns ingenting idag som är lifetime olja, Dom flesta mekaniker menar att man ska byta och jag bytte min olja vid 14 000 mil och den var tydligen kolsvart. I V70:n som jag har som taxi byts växellådsolja enligt taxi- rekomendationer var 6 000:e mil. Jag byter hellre olja några gånger för att ara på sin säkra sida. Tillägas bör att ett oljabyte kostar ca 5 000 kr då man måste byta tråget då filtret är inbyggd där. Men jag har heller inte hört att lådras skulle vara något stort problem. Däremot har väl några fått byta konverter på garanti. |
|
|
Köp INTE en E61 Touring med panoramaglastak. Jag vet flera som har fått problem med vindbrus efter något år och en kompis fick sitt tak bytt på garantin. Det blev inte bra efter det heller men bilen tog in vatten som hamnade under reservhjulsbaljan och förstörde elektronikboxarna där. BMW spelar ovetandes om problemen med panoramaglastaken men kompisen hittade ett servicemeddelande på en utländsk site som han visade upp för verkstaden. Annars förkommer diverse elektronikproblem på E61, speciellt på de tidiga årgångarna. Centrallås som krånglar och glasrutan i bakluckan låser upp sig. Förekommer givetvis inte på alla bilar men min relativt nya E61 har redan haft en del av dessa elektronikproblem. Gasdämparna till bakluckan lyfter inte luckan ordentligt vid kall väderlek. Kan åtgärdas genom byte av dämparna. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det fick garantibytas en del automatlådor på E60 Dieslar i början.. Frilansare Oreo var en av de som drabbades. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
När man tittar på de som råkat ut för lådras, framförallt på E39 530D och E46 330D så är det en skrämmande stor andel dessa som är importerade "14000 milare" Man undrar ju vad det beror på ;-) ______________________________ //Lövet |
|
|
Länk Mvh |
|
| Tack för era svar, jag ska hämta bilen på Fredag nästa vecka. Bilder kommer... | |
|
Imon bär det av för inköp av bilen, jag har en fråga, man har ju hört att om bilen belastas av en skuld kan jag tvingas betala den.Hur undviker man detta ?? Tack grabbar för snabba svar, jag åker imonbitti. |
|
|
ring vv är det skuld på bilen syns det där |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.