|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla glada ! Undrar om det är ngn som har programerat om sin SMG låda. För att få lite snabbare växlingar. Putte | |
| Går det? | |
|
Ja jag har frågat på bmw i Umeå. så det ska tydligen gå skulle kosta ca 800kr.Men det var inget dom hade gjort tidigare så dom visste väldigt lite :-( Och det var inget dom rekommenderade pga av större slitage på drivlina växellåda mm. Det står också längst bak i instruktions boken för smg -lådan att det är möjligt för tävlingsbruk. Men jag skulle vilja veta om det påverkar även det automatiska läget och vinterläget vilket inte vore så bra tycker jag. Putte |
|
|
Detta låter ju mycket intressant...Ingen som vet nåt? Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel.. |
|
|
Hmmm...Jag var på BMW i K-na idag och frågade om dom kunde programera om min SMG så att den skulle vxla snabbare..Han bara kliade sig i huvudet och ryckte på axlarna..Jag menade på att det stod längst bak i instruktionsboken att det skulle gå..Men han sa att om jag gjorde som det stod där i så skulle växellådan bara hålla i 7 starter..Jag har inte själv läst det för jag kan knappt ett ord Tyska..Men är det nån som vet nåt nummer till nån som vet mer exakt hur det går till...?? Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel.. |
|
|
7 starter !! He he det blir ganska dyra starter :-) Låter som att dom inte kunde eller ville göra det. Man skulle ha fått tag i ngn som vet mer ! Men vem ? BMW I umeå var lika borta i det här temat. Putte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.