|
|
|
|---|---|
|
Tittat mkt på eisenmann vilket inte är fy skam. Men i min mening låter detta bättre i alla fall genom högtalarna. Länk Har kontaktat företaget för prisinformation, väntar på svar, gruppköp??:) | |
Bayer_Aleks |
I'm in! ...om det finns för diesel :/ |
STi |
Vad för märke pris? Finns de till Xi? |
| Jag är med på ett gruppköp! =) | |
|
Har inte fått nått svar än. :( |
|
|
Fy fan vad gött det låter. Som en gammal CSL... eller en Messerschmitt Bf 109 för den delen! Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Eisenmann är ju (ö)kända för att inte ge för högt och kanske lite för mekaniskt/skrikitgt ljud. Vill man ha ljud så finns alternativ ja, haha men de där är nästan lite överdrivet IMHO, raka rör haha. Man kommer nog inte orka ligga dona i 70 en längre tid. |
|
|
Om man nu ska demonstrera ett ljud på en film, varför lägger man på musik? Bortsett från det idiotiska påfundet så lät det rätt mysigt om bilen :) |
|
|
Jätte mysigt ljud i tills du måste köra bilen i ex 40mil. Då lär dina öron vara lite ömma;) Men att ha på en "sommar bil" ABSOLUT!!!! When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Samma bil men utan musiken Länk |
|
|
Jag som trodde Ferrita hade brutalare morr än Eisenmann.......men det här lät ju nice : ) Har du fått någon totalprisuppgift ännu? Jag kan möjligen vara intresserad också. |
|
|
Tjenna alla! Jag har mejlat företaget, dock ej fått svar. :( |
|
|
Hej har pratat med Zac på Jeckel & Hyde Performance som gjort systemet och han sa att för att få fram det raspiga ljudet som var på deras bil på klippet så krävs extraktor och helsystemet som var monterat på deras bil. pris på helsystemet efter kattar skulle landa på ca 8-900 dollar, Extraktorn hade han ingen prisuppgift på än, men han skulle återkomma om det. allt var gjort i rostfritt stål, han behövde en vecka på sig att få fram systemet /Ronny Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min sambo..... |
|
|
Rättelse firman Jeckel & Hyde Performance är dom som tar in systemet till usa avgassystemet tillverkas av Vonicheck ATD i tyskland. Zac på J&H Performance är dom första som monterade detta systemet.. /Ronny Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min sambo..... |
|
|
Stämmer bra, det är Atd som jag har kontaktat. 900$ för en återförsäljare betyder att man borde få ner priset en aning, och framför allt om det blir ett gruppköp! Bra info för övrigt:) Ps: Har inte fått svar än |
|
| Leonid: Men om man nu ändå ska, så är ju The Posies ett ypperligt val! :) | |
|
Sportavgas i all ära, men "hemligheten" med raceljud är extraktor och friare kattar. Grenrören/kat-kombon på 330 är en riktig bromskloss vad gäller både effekt och ljud. Hade Sebrings extraktor på min förförra 330 och den lät gudomligt, ångrar att jag inte monterade av det och hade det kvar.... Hade väl förmodligen satt det på min förra 330 och sen inte orkat meka mer.... Blir ett nytt till min nuvarande om man bara kan bestämma sig för vilket sportavgas.... Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min sambo..... |
|
|
Tycker det låter som vilket system som hels med raka rör och stålthermos från clasohlsson, á la japs, längst bak :). Kaske är jag lite alergisk mot såna här system som skall låta så hemskt mycket.... men, men smaken e som baken. Tycker orig BMW låter bra, dessutom får man bra komfort vid normal motorvägskörning! Det sköna ljudet kommer ju f.ö. från motorn, dvs insugsljudet tycker jag. |
|
|
Jag är intresserad av att skaffa ett 4x70 till min 330Ci med M-paket och undrar om nån vet hur stor skillnaden blir ljudmässigt om man sätter på ett catback system eller hoppar över ljudröret efter kat och bara kör ljudrör och slutburk? Kan man göra så förresten? Priset på stylabilen blir (catback) 10950+2990+1090= 15030:- (ljudrör+slutburk) 10950+1090= 12040:- Skiljer ju ändå 3000:- plus att jag behöver modda diffusern på ena sidan. Men blir ljudskillnaden för stor måste det blir catback ändå. Soundet jag väljer är givetvis "Race". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.