|
|
|
|---|---|
|
Innebelysningen går inte att slå av, att den står och lyser hela tiden, även om man slår av den på knappen inne i bilen, då slocknar den i 30-40 sek för att sedan tändas igen. men gör det bara ibland. tänds ibland under körning också, och stannar på. Den säger någonting i displayen också, men går inte att läsa pga. pixelfel i displayen.. någon som varit med om liknande eller har någon idé? Tack på förhand | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Häng av batteriet i 30 minuter kan vara nått syntax error. Kan även vara tändningslåsproblem. Airbagsystemt är också invloverad i automatiks tändning av innerbelysningen. Om du väntar 16 minuter utan att röra nått på bilen slocknar det då ?? Men som k1mzo säger kolla alla dörrkontakter, även brytaren i skuffen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag har precis samma fel på min e39:a, och på min är det glapp i dörrkontakten vänster bak. När jag kör i gupp m.m. så tänds innerbelysningen och jag får indikation på att dörren är öppen. Om du håller in knappen till innerbelysningen i ca: 5 sekunder, så tänds inte innerbelysningen, förrän du trycker på knappen igen. BMW CS #5206 |
|
|
Såg nu att k1mzo var före med rådet. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.