|
|
|
|---|---|
|
Jag har nån fråga som jag kanske kan få svar på:) Jag har xenon men oxå "glöd", ser illa ut, vad kan man göra för att modifiera detta, på ett smidigt sätt? Det är nästintill omöjligt att tillverka lakris, är den diffad eller odiffad? | |
|
Kolla den här tråden: Länk |
|
|
omöjligt att tillverka lakris? hur enkelt som helst även på torr asfalt för mig så om det inte är något allvarligt motorproblem så tror jag att felet ligger någon annan stans.. Stängt av anti-sladd och spin helt dvs hållt in den så länge så två gula lampor lyser? Dock så är inte den diffad vad jag vet så fina dubbla lakrisar blir nog svårare. byt xenon lampa? |
|
|
Tack för tipset, men i den tråden handlade det inte om en e46:a Vill passa på att säga: Jag har inte angeleyes |
|
|
Det är väl bara M3 i E46-familjen som har diffad bakaxel har jag för mig. Vad menar du med att du har Xenon och "glöd"? // Daniel |
|
|
Headmaster, det var det där med två jag menade... Dåligt förklarat av mig:S Vad är alternativen till att korrigera detta? |
|
| Jag har alltså inte biexenon | |
|
ah okej uräskta då vet jag inte någon lösning på dina lamp problem. Men du säger att det inte handlar om en e46a? ändå så skriver du 330(e46) i topic och att det står att du äger en 330ci? Så vad är det för bil du inte kan bränna däck med? |
|
|
Headmaster, lol! I den tråden du hänvisade mig till så handlade det inte om en e46:a Jag äger en e46:a :) |
|
| Headmaster, det var vist inte du som hänvisade mig:P | |
| alla e46 har diff. men det är väll bara m3 som har diffbromms | |
| "Symanteq" Du verkar ju helt snurrig.. Sätt dig ner och ta ett par djupa andetag. =) | |
|
Hoppsan_84 om det stämmer som du säger så menar du att vilken e46a man än drar lös ska spinna på båda hjulen om bilen står slätt och så på platt mark? Nu ägnar inte jag mig åt att dra lös bilen varje dag men har provat en gång och då vart det bara högerbakhjul så diff tvivlar jag på? Är det inte bara M modellerna? Folk säger att z3 med Sport chassi har diff kan det vara något liknande på e46? någon som kan upplysa en ovetande människa i denna frågan? |
|
|
Alla bakhjulsdrivna bilar i hela världen har en "diff" (differential) Annars skulle de inte kunna svänga. Men utan diffBROMS så blir det bara lakrits med ena hjulet ;-) Men sedan skulle jag vilja ha regnumret på era bilar för att hålla på att göra lakrits på torr asfalt är nog det mest påfrestande på en bil som man kan göra. Vill inte behöva stöta på era bilar begagnade ;-) ______________________________ //Lövet |
|
|
Hoppsan har rätt. Nästan alla fordon som driver på mer än ett hjul har diff. Det är den som gör att hjulen kan snurra olika fort. Har man däremot diffbroms, eller diffspärr som är mer vanligt på riktiga terrängfordon, så begränsas skillnaden i rotation mellan hjulen. Dvs när du lägger lakrits så spinner bägge hjulen i fallet med en diffbromsad e46:a. Problemet är att många är väldigt slarviga och säger diff istället för diffbroms. Ex: "Är den diffad?" när man egentligen menar om den har diffbroms. |
|
|
Bra inlägg. Du får det aldrig:P |
|
|
Headmaster, det du menar är diffbroms. Diff har alla bilar som sagt, det är den som tillåter hjulen att rulla olika snabbt vilket bland annat behövs i kurvor. Ytterhjulet rullar snabbare än innerhjulet. Diffbroms däremot är en differential spärr som säkerhetsställer att kraften fördelas jämnt till bäda drivande hjulen och förhindrar att all drivkraft går till det hjul vars rullmotstånd är lägst. |
|
| nu lär ALLA veta skillnaden mellan diff och diffbroms. | |
|
Symanteq: Jag har samma bekymmer med belysningen. Finns glödljus som lyser blåare. Har inte testat dom själv änn men det blir nog snyggare änn den gula lyset. Till parkeringlyset finns det dioder o köpa. kostar tyvärr en del men det blir snyggt. |
|
|
Ok, det låter kanon, jag nöjer mig nog med lite blåare nyans alt. vitt! Smidigt att byta dessa lampor? |
|
|
Det borde vara en sticky längs upp i forumet "Skillnaden mellan Diff och Diffbroms" Fattar inte hur ofta denna fråga/missuppfattning kommer upp. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.