AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
456

Något drar ström efter avstängning?

Ca
3
Cartesius
518i -91
Hej!

Min 518i -91 har nyligen fått ett jobbigt problem. Det verkar som om något drar ström även efter avstängning av bilen. Jag kan inte lämna bilen mer än en timme, annars kan jag inte starta bilen. Om någon har något tips på hur jag lösa detta, eller tips på vad jag bör göra, tex lämna in hos BMW service eller vanlig bilmekaniker, skulle detta uppskattas.

Tack på förhand!

Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
kolla kabelpaketet som går mellan karossen och bakluckan vid vänstra gångjärnet. Den utsätts för böjning när man öppnar och stänger luckan. På min -91 hade flwera kablar gått av och skvts sönder.

Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Ca
3
Cartesius
518i -91
Tack för tipset!
Ska genast kolla.. :)

KL
194
KL
525 TDSA Touring -93
kan vara batteriet oxå.. kontrollera med en voltmätare och slå på t.ex helljus eller starta bilen och se om volten sjunker väldigt mycket, borde inte sjunka under 10V vid start, då bör du misstänka batteriet. kan även vara att den laddar dåligt, jag råkade ut för det en gång.. den laddade precis så att batteriet orkade starta efter en stund, men om den stod mer än ett par timmar så var det lönlöst..
Ca
3
Cartesius
518i -91
Hej igen!

Har tittat på kablaget till backluckan - ser OK ut. Batteriet är även det Ok.

Ska lämna in bilen till någon verkstad så vi får se vad som händer.

Är det någon som vet hur man får loss spoilern/kofångaren?
Finns det någon verkstadsbok/reperations bok för BMW 518i -91 och i så fall vart jag kan få tag på en sådan?

Tack för all information! Det här forumet har visat sig vara mycket värdefullt. :)

Visa användare
605
göran
525ixt-94
Vanligt problem är att
ström ligger på slutsteget i stereo
fast stereon är avstängd.

Rephandbok:
Länk

/göran,
vintermannen/
be
250
benny
535im-86
ta bort +kabeln till batteri koppla amperemätare mellan batteripolen och +kabeln nu ser du hur mycket ström den drar ta bort 1 säkring i taget tills du hittar källan som drar ström obs klockan drar lite typ 0,2ampere

mvh benny
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.