|
|
|
|---|---|
mole |
Jag e inne på min andra bil med ljusbeige/sandbeige (vad den nu kallas) skiinnklädsel. Vad använder ni för produkter för att få det HELT rent?, eller det går inte? Med helt rent menar jag de små sprickorna som är svarta. Själva ädret är rent men i de små sprickorna är det svart. Jag har använt BMW's eget starka lödderskum, Biltemas kit, IKEA's lädervård och andra medel men hur jag än gör så får jag inte bort smutsen som sitter i de små sprickorna. Lite förtydling: "sprickorna" är egentligen små små veck i lädret, alltså inte riktiga sprickor. |
|
Hej hej!! Jag använde detta sist jag rengjorde min schinnklädsel. Har som du använt många olika produkter förrut, men aldrig fått resultatet dat blev med detta rengörningsmedel. Länk Nu har jag svart skinn, men resultatet var ändå så bra att jag måste rekomendera det :) Hoppas du får bukt med dina "svarta" sprickor" _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
525i. det du länkar till är inte rengöring för skinn. för att svara på din fråga. jag har själv ljustgult/sandfärgat skin i min. har behandlat min inredning 3ggr nu skulle jag tro. använder biltemas lädertvål. tar en tom ajax sprayflaska och fyller den med tvålet och vatten. sedan är det bara att spraya på och gnugga nätt med en svamp eller liknande. ett tips är att kolla in gör-det-själv delen här på sidan. där står det steg för steg hur du går tillväga |
|
|
Hej igen! mmm det står inte att det är till för skinn, MEN det fungerar mycket bra ändå! Länk Såhär kan det se ut då "pingens" fixar till en mycket skitig klädsel! _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Det är ju den här restaureringen som man vill göra på sina sandbeige lädersäten! Länk Är det någon som har idéer om vilka produkter som den här personen använder? Det är någon filler och därefter en spray med färg för att få bort de svarta strecken i lädret. Finns något proffs i Sverige som gör den här typen av restaureringar? |
|
mole |
Tackar för svaren Ska prova den där flaskan från autosmart Det sista allternativet med sandpapper vågar jag mig inte på :) Kanske min lokala Microaffär har klädseltvätten från Autosmart. |
|
Annars tror jag att Pingens hemsida löser biffen om du surfar dit... (Klart han gör, Pingen löser alla biffar.) /Thomas |
|
|
Hej. Jag såg tråden och tänkte att jag skulle skriva lite. Vi har haft taxi tidigare och dom hade båda beige skinnklädsel. Som alla vet så kan ett säte i en taxi bli precis HUR skitigt som helst och vi fick ju ha den på rengöring med jämna mellanrum. Men när bilen en dag kom hem så var det någon som smutsat ner framsidan på sätet under benen, förmodligen med ett par nya, fuktiga jeans eller nåt. Jag testade att torka det med leathermasters skinntvätt och det hjälpte inte nå. Då tog jag en mild lösning av ajax och vatten, men det funkade inte heller. Så kom en kompis förbi och berättade att han tvättat något hemma i köket, typ köksskåp med något medel som var suveränt så jag tänkte att man får väl köpa och prova. Nu är ju detta bilar som går 1500-2000 mil varje månad så man kanske inte är lika noga som man är med en privat! Det medel som jag köpte heter Jif citron. Det är en genomskinlig flaska och gult innehåll, kostar runt 50kr. Jag sprejade på en bit torkduk och torkade sen försiktigt på framsidan av stolen, och jag lovar er, stolen har inte varit så ren sedan ny. Jag torkade då av alla säten i hela bilen och dörrsidorna med medlet, sen tog jag leathermasters tvätt och tillsist smorde jag in med leathermaster creme. Bilen blev som ny invändigt och jag kan inte säga att slitaget blivit mer pga uttorkat läder eller liknande. Om ni prövar detta, så gör det på en fläck där det inte syns så ni slipper gräma er över om ni inte blir nöjd. Jag garanterar inte resultatet i er bil, men i taxibilarna funkar det fortfarande!!!!! Mvh Stigrolf |
|
| Har du provat att testa Meguiars produkter. Personligen så tycker jag att dom är bäst på allt när det gäller bilprodukter.. | |
|
Meguairs och BMWs produkter blir det finfint resultat med är min erfarenhet. Mvh Asken |
|
|
Hej, Känner inte igen förfarandet som visas av bilderna. Däremot så tycker jag att Gliptone är sanslöst bra! Meguiars har jag kört med tidigare, men tycker att den är för kortverkande. När jag testade Gliptone första gången blev jag fast! Jaga rätt på det så har du ett jädra bra medel! Hils/Peter |
|
|
Möbelvårdssätt som köpes i närmaste möbelaffär är suveränt. Inte för det absolut skitigaste dock. Men kan oftast köpas färganpassat. Är som skokräm. Och nej, det färgar inte av sig om det används rätt. Kan laga repor, sprikor och skader med ett förvånandsvärt bra resultat. Kostar småpengar om man jämför med "anpassade" produkter. Köks rent är sjukt bra på inredning dock är det tokstark (avfettande) med risk för skador. |
|
|
här finns lite tips och bilder med måste ha konto på e34m5 för att se tråden. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.