|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt en ny låscylnder men lyckas inte montera den (635 CSi -86). Konstaterar att den del jag köpt på BMW inte verkar se helt identisk med den del jag skruvar ut ur dörren. Se bifogade bilder. Kan jag fått fel del av BMW eller missar jag något? På länkarna ser man den gamla delen och den nya (med cylindern instucken). Tittar man noga på bilderna ser man att det inte är exakt samma del... Länk Länk Länk Ideer mottages tacksamt, vore kul att ha den fullt låsbar innan Springbreak... Mvh, Per-Magnus | |
|
Hej. Patrik (M635 forever) har haft nere dssa saker i småbitar och har även bilder på det hela,som jag använde.Hur bra som helst. Mvh Jonas Brinell. |
|
|
Kom precis hem från bmw med nytt lås till förardörr och baklucka...så ja är oxå lite nyfiken...Patrik =) //Magnus Tolf |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Är det förardörren eller passagerardörren? Jag fick en reparationssats någon gång under vintern som var,och den var identisk med den gamla(förardörren) Kolla art.nr på låset,och stäm av med OEM....tycker inte att det nya ser ut att vara rätt,men kan minnas fel. Ska ned i garaget lite senare i kväll och kolla på det gamla låset jag har. Nu är det middag här,sedan ska jag iväg på ett ärende bara. ;) Magnus! Vad vill du veta......kolla min blogg för lite bilder på hur det hela ser ut inne i dörren. Mvh Patrik |
|
Låset på bilderna är förarsidan. Skall kolla om jag hittar mitt gamla kvitto från BMW för att finna partnumret jag betalade för när jag köpte kitet. Mvh, Per-Magnus |
|
|
Ja vart lite nyfiken på vart du hade bilderna =) hittade dom i din blogg! Japp de var förarsidan ja tänkte på. //Magnus Tolf |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Hittade tyvärr inte gamla cylindern i garaget. Måste ha kastat den..... Mvh Patrik |
|
Du har inte lite fler bilder måhända från ditt byte. Kollade lite på din blog, men fann inte riktigt vad jag sökte. Brynet, köpte du ett helt kit eller bara en låscylinder. Jag köpte bara en cylinder, kanske borde köpt ett helt kit+ Mvh, Per-Magnus |
|
|
Köpte en sats med bytes delar. Blev halvt tokig innan det var klart. Mvh Jonas B. |
|
|
Rekommenderar du att jag köper en hel sats istället för att snåla och bara köpa cylindern? Var satsen dyr? Mvh, Per-Magnus |
|
Även jag köpte en renoveringssats,vilket de sa var det enda tillgängliga på BMW!? Följde även med värmaren till cylindern. Ska kolla i mitt bildarkiv lite senare idag,och se om jag hittar några bra bilder. Mvh Patrik |
Bilderna jag hittar,var suddiga,och tyvärr ingen på nya cylindern.=( Måste ligga i min gamla dator,som hårddisken la av i....ska leta vidare i morgon. Mvh Patrik |
|
Tackar Patrik, uppskattar din hjälp. Skall konsultera BMW solna idag! Mvh, Per-Magnus |
|
Jag har hittat mina beggade låsdetaljer!!! Ska under e.m idag ta ett gäng bra bilder på hur detaljera sitter. Kanske kan illustruera hur det hela monteras sedan. Mvh Patrik |
Sådär! Nu har jag tillbringat dagen med min dotter som haft fotbollsmatch,tvättat och vaxat in M635:an så den är o**ablank till BMW CS premiärträff vid Brostugan under morgondagen. Nu har jag tagit lite bilder på lås detaljerna. Hoppas visst överseende finns,då bla låscylinderns bakre tapp som håller sprint saknas(och även sprint) Sedan kanske minnet sviker något....men det återstår att se...... Första bilden visar ett(nästan) komplett paket vid förardörr. Det som saknas är 2 sprintar,den som håller fast armen vid lås-till centrallås,och den stora U formade som håller fast hela låset mot dörrhandtag. Länk Sedan lite bilder på själva "hylsan" som låscylinder sitter i,och som sättes fast i handtag inifrån dörr. Även cylinder utan kodnng får vara med i bil. =) Länk Länk Länk Låscylinder kodas,och träs i själva hylsan efteråt. En knepig sak här,är 2 st småkulor som sitter i cylinder till den yttre bakre "hylsan" denna kan vara mycket svår att få på plats,där jag höll på att slå något hårt i dörrsidan många gånger.. Har tyvärr ingen bild på momentet,då cylindern ej är kodad + kulorna är borta(de gamla) Men den hylsan(yttre) synes på första bilden i den nedre mittenregionen. Länk Sedan träs cylinder med hylsa in i handtaget innefrån dörr,därr den sitter med bajonettfattning. Länk Länk Sedan trär man över värmaren,som medföljer ny i renoveringskit(därför det är så dyrt säkerligen). Låset och värmaren låses sedan fast innanför handtaget med den U formade större sprinten,som med mycket besvär träs in med smurfhänder från dörrens bakre sida. Länk Därefter sättes fjäder för återfjädring av lås,och sist armen till centrallås + sprint som låser denna i position. Länk Länk Länk Länk När det hela är på plats,ska det se ut så här. Länk Hoppas allt blev rätt nu,och att det kan vara till hjälp. Mvh Patrik |
|
Det var uttömmande, jag bugar å det ödmjukaste och tackar. Nu får jag planera att skrida till verket! Kanske kanske jag kommer förbi Brostugan, om familjen tillåter;-) Mvh, Per-Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.