|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag börjat få obehagliga vibrationer i ratten när jag kör. Det vibrerar inte hela tiden utan kommer ibland och när det börjar så slutar det inte förens man stannar bilen ett tag. Vibrationerna är kraftiga och ratten rör sig vänster-höger en centimeter minst. Riktigt obehagligt! Vist har jag alltid känt lätta vibrationer vid inbromsning men det borde inte vara bromsskivor i detta fallet även om de borde också bytas. Dock så kan man ibland köra hur länge som helst utan att det kommer. Någon som har en ide? Rör sig om en 330 (e46) 2004 modell. | |
|
Obalans i däck+fälg kanske? Annars, Hissa upp bilen i en gds hall och ta med dig ett brytjärn. Bänd vid alla leder medans du lägger fingrarna på dem och känn efter glapp. Kolla de bakre länkarmsbussningarna hur mycket de rör sig samt om de ser slitna ut. saker att kolla: läkarmsbussningarna, inre + yttre kulleder, inre + yttre styrleder |
|
| Min första tanke var hjullager men jag vet inte | |
|
Det var kolven i det ena oket som inte släppte, bromsen låg på hela tiden. Jag tog av oket och fixade det, så nu återstår att byta skivorna och klossarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.